Gå til innhold

*LØST*e34 525ia feilmelding! fungerer bare i revers!*LØST*


Kristiansan'årn
 Share

Anbefalte innlegg

Vel, "Betriebsanleitung" betyr "Brukerveiledning" på tysk (altså blir du bedt om å se i instruksjonsboka som ikke forteller deg mer enn at ved getriebprogramm-melding må du oppsøke et BMW-verksted), og getriebprogramm betyr "girkasseprogram" direkte oversatt. Altså går kassa di i nødmodus. Kan være noe trøbbel med ABS'en, defekt girkasse-ECU, et enkelt ledningsbrudd osv. Kun en diagnose som vil gi deg fornuftige svar. Her inne blir det kun synsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom meg endelig hjem nå, kom opp i 80, men virker som om den slurer på alle gir, mens revers funker helt fint ...

vet ikke om den slurer men tar tid å få den oppi fart, og for å holde farten måtte jeg ha 2-3000 omdr, og for å akse 4-5000 omdr.

en annen ting er at giret plutselig er veldig tungt å dra begge veier.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var E39'n min når jeg hadde nødprogram på kassa, bortsett fra at den ikke gira i det hele tatt av seg selv. Gikk ikke å gire den manuelt heller (steptronic), men reversen fungerte fint. Hos meg var det defekt ABS-modul som gjorde at girkassa gikk i nødmodus pga manglende fartssignal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få tatt diagnose på den så finner du fort ut hva som er galt

ja men først må jeg ha diagnose utstyr, snakka med BMW de skal ha 1200, for en lett diagnose. er medlem av naf så jeg har gratis tauing :)

med mindre du kjenner noen som har?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...