Gå til innhold

Sugetrim trim 525, ikke pustehjelp! M50b25


Kristiansan'årn
 Share

Anbefalte innlegg

Nå vet jeg ikke om overskriften er helt formulert riktig, men er ute etter å få mer bunndrag, men ikke så mye hester på høyt turtall, egentlig bare mer "omf" som Jeremy Clarkson sier, altså trøkk.

Noen som har forslag til deler/oppgraderinger, eller som har noe lurt liggende?

Er også klar over at sugetrim er dyrt :/

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vel bare sette inn veiv, råder og stempler. Trenger ikke borre noe da det kun er forskjell i slaglengde. Sjekk hvor mye hester det er i m52b28 så har du vel cirka, men vet ikke hvordan det blir med m50b25 topp. Mye av momentkurven ligger i toppen og innsuget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vel bare sette inn veiv, råder og stempler. Trenger ikke borre noe da det kun er forskjell i slaglengde. Sjekk hvor mye hester det er i m52b28 så har du vel cirka, men vet ikke hvordan det blir med m50b25 topp. Mye av momentkurven ligger i toppen og innsuget..

Så den blir vesentlig kvasserere med 2.8 inmat? Også fra bunnen av?

Somsagt er jeg mer ute etter bunndrag enn, supermasse på topp, hvor "lett" er dette og er det overkommelig på en helg? Må man ha utav hele motoren?

Mulig å bruke 2.8 fra e38?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye jobb. Motor må ut og plukkes i deler. Man må være nøye og presis ellers går det ikke i det hele tatt etterpå.. :P

Får 2.8 i E38 728'n ja.

Men er det bare drag i toppen da?

Overkommelig på en helg? Ei uke?

Lurt å plane/høvle blokka i samme slengen?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ ikke av med toppen, men kan jo være greit å skifte toppakning når motor først er ute. Må ikke nødvendigvis plane, det er bare å måle med bladsøker under noe helt rett du legger over.

Vondt å si. Kommer ann på hvor effektiv man er, og hvor ofte man må stoppe og klø seg i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ ikke av med toppen, men kan jo være greit å skifte toppakning når motor først er ute. Må ikke nødvendigvis plane, det er bare å måle med bladsøker under noe helt rett du legger over.

Vondt å si. Kommer ann på hvor effektiv man er, og hvor ofte man må stoppe og klø seg i hodet.

Hehe, tenkte på turtallet på bilen, om det bare er merkbar effektøkning bare på høyt turtall, eller om det følger fra bunnen av...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...