Gå til innhold

Min nye bil, E39 535iA V8 - solgt


 Share

Anbefalte innlegg

Da handlet jeg meg omsider en ny kosebil. Valget denne gangen falt på en 1998 535iA med komplett servichefte og historikk. Bilen har gått 143.000km som er en dokumentert kilometerstand. Bilen blir forhåpentlighvis sendt i løpet av de nærmeste dagene, så det skal ikke ta så lange tiden før jeg har bilen i hus.

Bilen er mer eller mindre normalt utstyrt. Ikke noe fancy gadges i likhet med E61'en, men det får gå. Bilen er utstyrt med blandt annet M-sportsratt, multifunksjonsratt, CD veksler, elektrisk takluke, 4 elektriske vinduer, stor kjørecomputer, cruise control, setevarmere, grønt felt i overdel av frontrute +.. Bilen har desverre ikke skinninteriør, så dette er en stor prioritering. Da vil jeg også foreta ombygging til elektriske seter. Bilen er blå og har grått interiør.

Her er den planlagte modifikasjonslista:

Skinninteriør (komfort- eller M5 interiør)

Komfortnakkestøtter fra E60/E61 pre-facelift

Sort pianolakk interiørlister

Original BMW GSM telefon

M-sportspakke

M-sidelister

M-speil

M-hekkspoiler

M-fotstøtte

Sort grill

Shadowline

Toning av ruter

Chromeringer i instrumentpanelet

H&R 40/50

3.5i emblemer under sideblinklys (inspirert av Steffan's 540i 4.4i 8) )

Eisenmann 2x76mm / 4x76mm race (sistnevnte inkluderer 4-rørs hekkskjørt)

Facelift front-, side- og baklykter

19" sommer (felgtype foreløpig uklart)

18" vinter (felgtype foreløpig uklart)

:D

Jason_Tang_close-up.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg virkelig forventninger til Saltkjelen, det vet du ;) Og med handlelisten din så forstår jeg at du kommer til å innfri forventningene med glans 8)

Men jeg bare lurer: Senker H&R fjærene 40 mm foran og 50 mm bak? Isåfall blir den vel å se litt "tung" ut bakpå? Med en så dyr handleliste mener jeg at du uansett burde vurdere et høydejusterbart senkesett.. ;)

Gleder meg virkelig til å se bilder av go'bilen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det gutter og jenter.. Det er ikke fargen på bildet da jeg brukte dette som en illustrasjon i full fart. Fargen på bilen er 363 biarritzblå metallic. En litt mørkere, men en elegant farge. Bilen er en 535i sedan.. Og pussig nok fant jeg ut at bilen er produsert 16.10-1997, ergo er det faktisk en 1998 modell jeg har kjøpt.

caaatooo: Det er moro å høre. Det skal selvsagt være 50/40 senk, 50mm foran og 40mm bak. Jeg kunne godt tenkt meg et høydejusterbart, men jeg syns det koster for mye. Det er viktig for meg at jeg bare får hivd på senken fortest mulig og eventuelt bytte til en annen en senere. Fant et vmax høydejusterbart senkesett her inne til 5000kr, men finner desverre ikke igjen tråden. Så dersom noen har denne tråden å linke til hadde jeg vært takknemlig. Jeg er aller mest spendt på å få inn komfortsetene og nakkestøttene fra E60/E61.. :)

Joahcim Lie: Takk for det. Jeg tror det kommer til å bli gromt og V8 er jo ikke å forakte. Jeg har ikke mottat bilen, men jeg var veldig fornøyd med 1997 E39 520i'en jeg hadde for noen årsiden. Knallgode biler med masse komfort og en herlig kvalitetsfølelse. :)

DSCN5712.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da handlet jeg meg omsider en ny kosebil. Valget denne gangen falt på en 1997 535iA med komplett servichefte og historikk. Bilen har gått 143.000km som er en dokumentert kilometerstand. Bilen blir forhåpentlighvis sendt i løpet av de nærmeste dagene, så det skal ikke ta så lange tiden før jeg har bilen i hus.

Bilen er mer eller mindre normalt utstyrt. Ikke noe fancy gadges i likhet med E61'en, men det får gå. Bilen er utstyrt med blandt annet M-sportsratt, multifunksjonsratt, CD veksler, elektrisk takluke, 4 elektriske vinduer, stor kjørecomputer, cruise control, setevarmere, grønt felt i overdel av frontrute +.. Bilen har desverre ikke skinninteriør, så dette er en stor prioritering. Da vil jeg også foreta ombygging til elektriske seter. Bilen er blå og har grått interiør.

Her er den planlagte modifikasjonslista:

Skinninteriør (komfort- eller M5 interiør)

Komfortnakkestøtter fra E60/E61 pre-facelift

Sort pianolakk interiørlister

Original BMW GSM telefon

M-sportspakke

M-sidelister

M-speil

M-hekkspoiler

M-fotstøtte

Sort grill

Shadowline

Toning av ruter

Chromeringer i instrumentpanelet

H&R 40/50

3.5i emblemer under sideblinklys (inspirert av Steffan's 540i 4.4i 8) )

Eisenmann 2x76mm / 4x76mm race (sistnevnte inkluderer 4-rørs hekkskjørt)

Facelift front-, side- og baklykter

19" sommer (felgtype foreløpig uklart)

18" vinter (felgtype foreløpig uklart)

:D

Jason_Tang_close-up.JPG

-----------------

Spennende dette Saltkjelen :) Kjøpt fra Tyskland ?

Venter på bilder og oppgraderinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Se her ja, Saltkjelen!

Dette ser jeg frem mot! Fatter hadde 98mod 535ia i samme farge... hehe! Men den hadde gått lenger enn din da den ble solgt, så er vel ikke samme bilen :P

Planene høres meget bra ut! Gleder meg ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal bli spennende å få bilen i hus. Jeg gleder meg stort til V8, det kommer til å bli fantastisk morsomt. Bilen blir ikke tatt inn fra Tyskland, men hentet laaaangt opp i Norge. Richie, du kan ikke sende meg registreringsnummer på din fars tidligere bil dersom du husker dette? Er alltid greit å være sikker på at det ikke er samme bil det er snakk om.. (mht. kilometerstand) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...