Gå til innhold

Beste/værste Motor Bmw Har laget noensinne?


badsha
 Share

Anbefalte innlegg

BS

Det blir for dumt å dømme en motor nord og ned fordi den i en periode hadde mange tilbakekallinger/ras pga en liten sprø plastskinne som hadde en tendens til å knekke.

Hva med M57 og Swirlflap problematikken?

De fleste Bmw-motorer har jo hatt akilleshæler.. Bare for å nevne de jeg har hatt;

M52b25: Problemer med kjøling/div viktige deler i sprø plast. Ja, også likte den ikke å bli startet for så å bli stoppet før den rakk å bli varm.

M30b30: Svak topp, sprekker. Det gjorde min og.

M20b25: Korte intervaller på bytte av registerreim, svak topp, ventiler har en tendens til å ville justeres relativt ofte.

M21b24: Svak topp

M41b17: Kjedet strekker seg med medfølgende ras.

Det mest negative jeg kan si om N45 er at den er lat (selvfølgelig) og tørst.

Dette er kun noen av motorene jeg har eid/levd med selv. Har aldri eid bil med M40, men har alltid fått beskjed om å holde meg unna denne maskinisten.. Finnes sikkert værre og, de er nok bare ikke fullt så mainstream som denne og de andre jeg har nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent teknisk er det lite som slår BMWs S-motorer. Velfungerende dobbelvanos, perfekt balansert og lineært og sterkt register.

Tror ikke folk helt innser hvor langt foran BMW var sine motstandere på 90 tallet, og den dag i dag, til en viss grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dårligste er N42 og N45... Helt utrolig dårlig register og ikke minst trøbbel med valvetronic på N42.

Vært borti flere ganger at en eller flere av kamoverfallene er knekt pga ventilene butter når registeret hopper over.

Her snakker vi relativt nye motorer som ikke bør sammenlignes med gamle bmw seksere som har gått sin gang.

N43 med direkte innsprøytning er mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med M57 og Swirlflap problematikken?

La meg bare få presisere at det er kun biler med Automat som har Swirlfalps, så jeg har ikke Swirlflaps om den var tiltenkt meg siden jeg nevnte "din" motor som dårligst :mrgreen:

Stemmer ikke

ingen e9x 325d har swirl flaps (som jeg har jobba på, og har tatt en del av disse etterhvert). Dette støttes også av etk.

Like fult har alle e9x 330d flaps, uavhengig av gir (samme som over, min erfaring og støttes av etk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer ikke

ingen e9x 325d har swirl flaps (som jeg har jobba på, og har tatt en del av disse etterhvert). Dette støttes også av etk.

Like fult har alle e9x 330d flaps, uavhengig av gir (samme som over, min erfaring og støttes av etk).

Sånn var det ja :) Er bare glad jeg ikke har faenskapet i min motor iallfall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer ikke

ingen e9x 325d har swirl flaps (som jeg har jobba på, og har tatt en del av disse etterhvert). Dette støttes også av etk.

Like fult har alle e9x 330d flaps, uavhengig av gir (samme som over, min erfaring og støttes av etk).

Det er kun M57/T2 ( i e9x og e6x LCI-bilene) som ikke har swirl flaps når vi snakker om l6 dieselmaskinene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...