Gå til innhold

Blitt stoppet? Sivilpoliti


Peak
 Share

Anbefalte innlegg

Ble nettopp stoppet på vei hjem fra Oslo på e18 mot Drammen.

Tenkte her vi kunne ramse opp litt om hva vi fikk i bot, hvilken fart, hvilken bil vi ble stoppet av (merke, modell og farge) og hvor du ble stoppet. Gjerne klokkeslett også for å se om det er en sammenheng de forskjellige er ute å patruljerer

Hensikten med denne tråden er at vi kan bli med "obs" på hvilke biler som er sivile i området vi kjører i.

Idag var det en:

Bil: Mercedes Benz C klasse (W204) Grå/sort

Fart: 109 i 80 sonen

Bot: 6500,-

Sted: E18 gjennom Sandvika

Klokkeslett: Ca. 02:45

Jeg inrømmer at jeg var dum som kjørte for fort, men "ingen" biler på veien og veier som er gode for 120... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min første bot fikk jeg mellom Kløfta og Frogner.

Bil: Volvo S60 T6 sedan Mørkeblå

Fart: 99.6 sekunder på 3661 meter. I 100 sonen. Husker ikke hva snittet blei. EDIT: 132 km/t

Bot: 11900,- 2 prikker.

Sted: Frogner

Tid: Ca 0215

Andre bot:

Bil: Subaru Impreza WRX Stv Sølv.

Fart: 115.3 km/t i 80.

Bot: 11900,-

Sted: E8 Lavangsdalen i Troms

Tid: 1215

n0fqvyvu6xhyu3qsqf6s.jpg

Tredje bot:

Bil: Audi A4 2.0/3.0 TDi Quattro Stv Svart

Fart: 161.9 km/t

Bot: 11900.- + 18 måneder uten. Dette blei tatt til retten etter 12 uker. Fikk da førerkortet tilbake.

Sted: E8 Lavangsdalen i Troms.

Tid: 1830

Denne har jeg blitt stoppet i rutinekontroll av:

k6nne1sff3f8iqpztt0f.jpg

Denne er fin å bruke viss man stusser litt på en "sivil" bil. http://politi.nybrott.no/sokpoliti.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt flaks da jo. 136 mister man lappen i 100 sone.

På motorveg med 100-sone(dårlig med 100 soner som ikke er motorveg klasse A i Norge), så er korrekt svar 141, ikke 136.

Samme regel som motorveg klasse A med 90-sone, 41 over, altså 131.

Ellers gjelder 36 over i fartsgrenser fra 70 og opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På motorveg med 100-sone(dårlig med 100 soner som ikke er motorveg klasse A i Norge), så er korrekt svar 141, ikke 136.

Ellers gjelder 36 over i fartsgrenser fra 70 og opp.

Stemmer det - ble målt til 142 i 100-sone en gang, det var surt.

Samme med 118 i 80, 2km/t over grensen :roll:

Sivilbiler blir jo ofte byttet ut etter ca 3 år, så er viktig at info i denne tråden er fersk og relevant mtp når tilfellene skjedde. F.eks var en 2006 SAAB 9-3 veldig aktiv i Follo tom i fjor, da så jeg den på finn.no med heftig kmstand.

I høst ble jeg stoppet av en grå Passat stv 2.0T med ekstra fabrikkplast og AS-skilter (Follo/Østfold UP). I Follo er det stort sett Mondeo og Avensis.

Problemet med UP-biler flest er at de er ekstremt vanskelige å gjenkjenne siden halve Norge kjører Avensis/Passat/Mondeo. Den eneste aktive UP-bilen i Oslo-Follo jeg gjenkjenner på veien er en grå V70 stv med xenon som alltid er nyvasket og pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En svart S80 i Skien/Porsgrunn, 2001 modell. Sotede ruter bak, to antenner, strober i tåkelys og inni grillen. Stoppet meg etter gjennomsnittsmåling på Bølehøgda, 69 km/t i 50 sone, ble 4200 og 2 prikker. Dette var i 2009, men bilen er fortsatt operativ.

En Fjordgrå/grå metallic VW Passat.

571615987.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommern 2009 ble jeg stoppet av en hvit primera stv, lik den på bildet over her men i stv utgave og uten uniformering, hadde vel et par tusenmetere også om jeg ikke husker feil. Den fulgte lenge etter meg før jeg ble stoppet men jeg fikk bare tilsnakk for å ha vært litt hard på gassen ut av et kryss + de ville sjekke at jeg hadde førerkort og vognkort i orden. Dette var i Tromsø.

Rundt påsketider i fjor ble jeg målt til 81km/t i 60 sonen, fikk 6500kr i bot og 2 prikker.

Sistnevnte var av en uniformert bil som tok gjennomsnittsmåling på meg underveis/etter at jeg hadde kjørte forbi noen påske/skiturister som kjørte i alt fra 40 til 60 på snødekte vinterveier.. Følte meg som "haren og skilpadda" når jeg stod ved veikanten og dem jeg nettopp hadde kjørt forbi passerte meg igjen.. :x

Har blitt stoppet noen ganger til også, men da av uniformerte biler og for det meste bare rutinekontroller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bot med jobb bilen på nye E6 ifjor.

Bil:P partner 1.6 diesel,75 hk.2010 mod

Sted:Sletta mellom avkjøring Gardermoen(mot hamar),ble stoppet like før avkjøring Mogreina/Dal.

Kl:1530

Stoppet av:Mørk sølvfarget VW Passat 2 liter diesel,i stasjonvogn.Mørke ruter alle sammen utenom side foran.2009 modell.Alt utstyr i den jævla bilen,alt fra skinn til navi.Strober i grillen,en i frontruta ved midtspeilet.

Stoppet i:Sonen går fra 100 til 90,så 70 til 50.Ble stoppet mellom 90 70 sonen.

Dom:7800 kr,2 prikker.Tatt i 120 km/t.Ville ta lappen min også.Men kranglet på det med engang.Sa at jeg hadde akkurat kjørt forbi 2 treige bobiler i følge.Og det var en lang nedover bakke.Så han lot meg slippe med litt tilsnakk.

Jeg jobber som alarmteknikker,solgte han nyeste kamera pakke til 5000 kr der å da tilbud.Kostet egentlig 1990 på kampanje,men de visste ikke han.Kontrakt og alt ble skrevet om 5 min.Og jeg dro inn 3000 kr i egen lomme,eller gikk til boten da.Ha Ha Ha

Men den passaten der+en svart volvo s60 kjører der som idioter hele sommeren+litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte i ca 2xx på E6 forbi Moss rundt Juletider. Så ikke så mye av sivilbilen jeg passerte, men kan fortelle at det var en svart 02 Focus stasjonsvogn med sota ruter og 2stk anntenner. Sett den der flere ganger i det siste patruljere strekningen Tusenfryd<->Sarpsborg.

Så vær oppmerksom da det er sivilsnut rundt "hvert hjørne" på denne strekningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT men fikk 2800 SEK i bot da jeg kjørte på motorveien sør for Gøteborg.

Ble målt til 142km/t. Fartsgrensa på strekka var 110km/t. (mener jeg?)

Måtte smile da jeg fikk bota i hånda. Tenkte på hvor mye dette hadde kostet meg her til lands :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bot med jobb bilen på nye E6 ifjor.

Bil:P partner 1.6 diesel,75 hk.2010 mod

Sted:Sletta mellom avkjøring Gardermoen(mot hamar),ble stoppet like før avkjøring Mogreina/Dal.

Kl:1530

Stoppet av:Mørk sølvfarget VW Passat 2 liter diesel,i stasjonvogn.Mørke ruter alle sammen utenom side foran.2009 modell.Alt utstyr i den jævla bilen,alt fra skinn til navi.Strober i grillen,en i frontruta ved midtspeilet.

De står nesten daglig på avkjøringsrampa fra Nordkisa nordover. Enten i Passat eller S60. Her er det MANGE som blir stoppet ved avkjøringen til Mogreina eller Råholt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT men fikk 2800 SEK i bot da jeg kjørte på motorveien sør for Gøteborg.

Ble målt til 142km/t. Fartsgrensa på strekka var 110km/t. (mener jeg?)

Måtte smile da jeg fikk bota i hånda. Tenkte på hvor mye dette hadde kostet meg her til lands :)

Hehe, hadde smilt bredt selv! :D

Vi har jo gode nok motorveier her i Norge til at farten kunne vært økt til 110 her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo gode nok motorveier her i Norge til at farten kunne vært økt til 110 her også!

Hadde bare de riktige folkene innsett det samme...

Jeg har for øvrig aldri blitt stoppet av en sivilbil, men jeg er veldig var på dette. Hvis den eneste bilen enten rett bak meg eller foran meg er en 97-mod Audi A3, da gir jeg gass. Hvis den derimot er en stasjonsvogn av nyere modell med sotede vinduer, da tar jeg det rolig. Det er nok ikke alle sivile politibiler som har sotede vinduer, men jeg får inntrykket av at mange av dem har det, så da er jeg ekstra var.

Hvis jeg samtidig ser at det er to menn fremme i bilen, da stiger kris-o-meteret. Pleier sivil-snut å kjøre alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...