Gå til innhold

Er det mange Z8 i Norge?


larserso
 Share

Anbefalte innlegg

Oppdaga plutselig en Z8 som står ved jobb her på plassen det vanligvis står en Audi A8 så jeg lurer på om det er en lokal en som har funnet fram sommerbilen sin. Første gang jeg ser Z8 på gata tror jeg, og det på Lillehammer. Spesielt :) Ble derfor nysgjerrig om det finnes mange av denne i Norge? Hvor mange ble produsert? Store Alpina-felger har den også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har hørt rykter om at det kun finnes en av disse i Norge. Mener den ble solgt av Knut Christian Hallan for noen år siden. Den bilen var i hvertfall sølvfarget og ble kjørt på Autofil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E52 Z8 er en temmelig eksklusiv modell fra BMW iom. at det kun ble produsert 5703 stk. inkl. 555 stk. Alpina Roadster V8. Jeg har kun observert 2 stk. i Norge. BMW garanterer faktisk 50 års tilgjengelighet vedr. reservedeler til akkurat denne modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googler du, eller har du all faktaen du kommer med i hode?

Selvfølgelig husker jeg ikke slike data i hodet, men jeg husker at produksjonen var svært lav og at BMW´s delegaranti for modellen er 50 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være en i Bryne området også, med mindre en i klassen bløffet med meg. Han kunne imidlertid all "standard" informasjonen rundt bilen uten å være spesielt bmw eller bil interessert. Faren hans hadde visstnok en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en svart Z8 i oslo. Det er en dame som eier den også, hun kjøpte den siden hun likte den etter å ha sett Bond filmen :P hehe

Wacman støtte på hun!

Jeg har også "hilst" på hu :)

Men dette er en kommende klassiker. I USA, landet med kanskje verdens mest brutale prisfall innen bruktbil på luksusbiler, koster denne modellen fortsatt mer enn en ny Audi R8, 911 osv. Veldig etteraktet modell.

Bare dem kommer med ny M1-en nå, BMW trenger en skikkelig ener i line-upen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, setter de opp mot hverandre så kan jeg si de stiller likt ;)

lkx107dwtxup83y8q25p.jpg

Z8 er helt klart den kuleste når det gjelder designet (og E63 Cab er heller ingen roadster selv om baksetene er ubrukelige), men en V10 på 507 HK er så uendelig mye mer enn en V8 på 400 HK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...