Gå til innhold

Erfaringer med Sonar SX-1 EVO?


Lars89
 Share

Anbefalte innlegg

Skal mest sannsynlig kjøpe nye felger fra GS bildeler. Med pakkene følger det med Sonar SX-1 Evo dekk.

Har hatt Nankang på et par felgsett før og de har som kjent 0 grep på vått føre. Er Sonar-dekka like ille eller fungerer det helt greit?

Blir mest sannsynlig i 235/35 og 265/30-19...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ingen erfaring selv, men har noen kamerater som har hatt det. De mener på det at Nankang ns2 er to-tre hakk bedre på alle punkter. Det største problemet med sonar dekkene er at de er utslitte etter en sesong. Men til prisen så er de helt kurante vil jeg tro, de kostet vel 5-600kr eller noe for 225/40-18" hos dekkonline sist jeg tittet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine bakdekk ble mer eller mindre oppbrukt på 3-4mnd.

Var såklart litt sladding på våt asfalt, men har aldri opplevd noe lignende..

Men hvis man ser på det på en annen måte, så er jo dekkene nermest gratis.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine bakdekk ble mer eller mindre oppbrukt på 3-4mnd.

Var såklart litt sladding på våt asfalt, men har aldri opplevd noe lignende..

Synes det var VEL mye dekkstøy også..

Men hvis man ser på det på en annen måte, så er jo dekkene nermest gratis.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare referere til de jeg vet har kjørt med Sonar og de har alle sammen advart mot dekkene. De skal være nesten like dårlig som Talon Triangle på alle områder. Hvis GS enda forhandler Kuhmo, så er nok det et bedre alternativ. Hvis ikke, så kjøp et anerkjent merke. Det er tross alt dekkene som holder deg på veien og er ikke noe å skumpe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke akkurat noe tvil at pengene du sparer på å kjøpe billigdekk fort er tapt hvis man ikke klarer å holde bilen på veien eller stoppe for bilen foran.

Jeg har bestilt Hankook på mine nye sommerfelger, etter anbefaling fra selger.

Dette er klart noe dyrere, men absolutt overkommelig i forhold til å miste bonus på forsikring, eller i verste fall skade et annet menneske.

At GS som seriøs forhandler leverer slike billig dekk er heller ikke bra, men det er vel derfor de klarer å ha lave priser, men vil tro det går utover ryktet deres over tid. Vurderte selv en pakke der for et par uker siden, men valgte heller å betale 5-6000 mer for å få noe ordentlig.

Hadde forresten dekk fra en produsent som heter interstate på den gamle bilen, de fungerte faktisk veldig bra, var veldig postitiv overrasket over hvordan de fungerte selv på vått. men har skjønt at de kanskje ikke er de billigste, selv om det er billigdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss kan du selv velge om du vil ha Sonar eller Khumo dekk.

Men vi setter jo selvfølgelig opp felgpakkene vårers med den mest gunstige prisen , for det er jo det som folk i første omgang ser på .

Vi kunne jo ha priset med dekk til dobble prisen og vel så det men da trur jeg nok det hadde kommet en annen tråd .. :wink: hehe.

Vi å vet jo at dette er et rimligere merke dekk , men tru meg vi har testet flere som Triangle osv og endt opp med sonar som Beste dekk når det kommer til dekk i denne klassen.

Vi solgte ifjor ca 15000 stk lavprofildekk av sonar sx og må si at det har fungert veldig bra.

Og hvis noen mener at de har kjørt på 265- 19" i sonar så er det godt gjort siden det er nytt i år :D:D

men ønskere dere noe annet dekk så ta kontakt med oss , :wink:

No Problem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde sonar på min m3 compact en periode. Etter x antall rundinger på asfalt osv så så kunne jeg faktisk ikke se at dekkene var brukt. Hadde kanskje noe med at compact er lett i rompa å gjøre også. Absolutt verdt prisen :)

Jeg må faktisk si meg enig med deg Bjørn. Jeg bruker også Sonar dekk faktisk på sommer og vinter på E39'en og til den prisen syns jeg dekkene er helt ålreit. I første omgang lønner det seg å ta dekkene for det det er og da er de i bunn og grunn helt ok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har felgpakke fra GS med SX-1 på, kjørt med de et halvt år. Har ikke hatt noe å utsette på de, har heller ikke merket mye/unormal slitasje på de. Har kjørt hvertfall 8k kilometer, pluss det forrige eier kjørte med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...