Gå til innhold

Nyterns fornuftige E87 116i


Nytern
 Share

Anbefalte innlegg

Handla meg en 2007 modell 116i for 2.5uker siden, hadde overhodet ikke tenkt til å røre den utseendemessig meeeeen allerede på kjøreturen hjem dalte planene ned i hodet på meg.. :oops:

Kommer med updates fortløpende, slenger ut etpar bilder jeg tok i går etter litt fun in the snow :)

IMAG0083.jpg

IMAG0085.jpg

Har bestilt:

-Bmw sport antenne

-Bmw performance nyrer

-Gul folie til tåkelys fra Lamin-x

Vet ikke om det er noe vits å ta med vedlikehold i denne tråden, sikkert ikke den mest interessante lesningen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oh, kjapt svar! :)

Leppe foran vurderes hvis jeg finner en som kler bilen, blir uansett ikke før til sommers..

Byttet ut en ekstremt lav E39 til fordel for denne lille krabaten nylig så senk vet jeg ikke helt om jeg er klar for på denne bilen.. Ikke enda ihvertfall! Regner med at suget kommer når det blir tørt ute og dårlig preparerte vinterveier er glemt :lol:

Har fundert litt på å lakkere innmat i frontlykter svart, men vet ikke helt om dette lar seg gjøre?

Soting tør jeg ikke, har nok strukket BT-strikken langt nok med Ladaen jeg ratter jevnlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Bestilte begge deler hos gsbildeler, fant ikke i nettbutikken deres men ringte og gav dem delenr :)

Begge deler er org vare.

Delenr på antenna er: 65202179726

Delenr på nyrer er: 51710441921 og 51710441920.

Sånn ser nyrene ut på bil: 1024.jpg?md=1284500084000

Her har du overflaten på nyrene, ser veldig bra ut synes jeg.

attachment.php?attachmentid=429665&d=1284403914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tackar!

Kjapt spm, er det vanlig å ha alternativ dim i vognkortet på 1'ere?

Kan garantere at min aldri har hatt verken 18" eller 17", men alikevel har jeg det innskrevet i vognkortet.. Ikke at jeg klager, ser det som en oppfordring til å handle 18" :wink:444995.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Så utrolig praktisk da!

Deilig å slippe leksa med godkjenning, styra nok med det når jeg rulla E39.

Får man godkjent bredere felger/hjul på denne bilen og? Ikke at jeg trenger bredere hjul mtp motorisering, men det ser unektelig bra ut :)

Du har ikke tilfeldigvis innpress på 18" dine i hodet, olemol?

Hadde hjulpet meg i felgjakten merker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originale 18-tommere 208M før facelift har 7.5x18 ET49 (205/45-18) og 8.0x18 ET49 (225/40-18). Etter facelift har 7.5x18 ET49 (215/40-18) og 8.5x18 ET52 (245/35-18). Tror de fleste andre originale 18-tommere har samme dimensjoner og innpress.

Tror felger før og etter facelift passer om hverandre, men hvor lett det er å få Biltilsynet til å godkjenne det, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!

Se der ja, tusentakk! Fra E39 med svært nav til E87 med høyt innpress, jammen ikke lett detta :)

Får bare holde utkikk på Finn og Ebay fremover!

Bare vær obs på at det er mange som averterer uoriginale felger som de sier passer på E87, men som er 8" eller 8.5" med innpress så lavt som 30-35mm. Dette må du ta med en klype salt, da det er en stor sjanse for at de subber foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for info, ogee1! Er i felgjaktmodus, men skulle gjerne hatt muligheten til å prøve felger før jeg kjøper.. Jaja, monterte performancenyrer og sport? antenne i stad, KALDT!

Bildet er selvfølgelig tatt på samme bensinstasjonen jeg alltid ender opp på når bilde skal tas sent på kvelden :lol:

Ble bra synes jeg..

IMAG0092.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...