Gå til innhold

Julianv sin e30 318 Begynner å bli bra nå !


 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har nå endelig funnet meg en bil etter mye fram og tilbake. Endte opp med en e30 318 (m40b18) som er gått ca 240 000. Senket med bilsteindempere og eibach fjører såvidt jg husker, shortshift og svart. Sportsseter forann med delskinn såvidt jeg husker. Betaler 8 lapper for den pga den ikke er eugodkjent. Må bytte indre endeledd h.s (såvidt jeg kunne se på tegningene på gs har de bare ytre? noen som kan rette meg og gi meg link til rett? :P ) og hjullager venstre side forann. Det må også sveises litt på eksos pga en skjøt som har sprekt litt. (de hang seg ikke opp i at det er 2,5" rakarør hele veien :S ) Ellers er det en god bulk bak venstre side med bagasjeluken. Er forresten en 4dørs uten soltak.

Bilde av bilen jeg tok kjapt:

07pmzfqqt8n3s98wvn8g.jpg

Flere bilder og info kommer når bilen er i hus :D

Gleder meg som en unge! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alltid gøy med E30!

Du får gi den en god vask når du får den. Ser ut som den trenger det... :wink:

Kjøp komplett styrestag så blir det mye lettere å justere osv etterpå (hvis du har planer om det)

Delenr på det er 32 11 1 125 186 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp ser fram til jeg får min første e30 :D Alltid hatt lyst på det, selv om 6'er hadde vært litt gøyere ;) Men skal være litt bensinvennlig til jeg får bedre råd :P

Skal få en skikkelig vask ja! Bilen er forresten rustsveiset i høst og tectylert så skal være temmelig strøken under! :D

Takk for det! Ja tenker meg at det blir lettere å kjøpe hele ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var forresten bilen kjøpt! :D Min ble solgt i går, og da gikk jeg til kompisn min med 9 lapper i hånden og bilen er nå i mitt eie :) kjørt ut til en kompis sin garasje og skal fikses i helgen og eugodkjennes på mandag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først skal den eu-godkjennes :D så skal det ny venstre framskjerm, pga den er riiiimelig rusten. Under så alt bra ut som forventet. Så skal anlegget fra e34en monteres (det jeg får plass til, resten blir solgt :P ) og så blir det i første omgang bare en skikkelig vask utvendig og innvendig :D Fikse litt lys og elektriske ting som ikke virker, feks kupeviften som ryker annenhver uke uten noen åpenbar grunn(noe kjent problem? ), ryggelys virker ikke/har aldri vært montert :S Noen som har noen tips til hvordan legge opp?

ene setet mangler trekket på seteryggen, dette skal jeg se på og se om jeg finner en bra løsning uten å bytte setet. Setet på førerside kan forresten ikke flyttes framover/bakover. Virker som den henger på høyre siden. noe typisk problem på disse dette? :P

Er litt småfeil på bilen, ja men for 9 lapper klager jeg ikke :D

Også skal forresten bulken som gjør bilen så billig rettes ut på mannemåten ;) Har ikke planer om å legge store penger i det for å si det slik, da dette blir bruksbil i første omgang og deltids-prosjektbil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update, ingen bilder desverre! :( Har fått byttet styrestaget, slått ut bulken som gjorde at bilen var så billig i utgangspunktet, pusset kjapt over bremserør og tectylert (bare midlertidig til jeg får den igjennom eu, har nytt bremserør men ikke mulighet å bytte det før eu pga den står utenfor verkstedet som skal ta eu) og så har jeg fått en til å fikse eksosen. Vet ikke om det ble helt 100% men håper det er godt nok til å komme igjennom eu. Var en sprekk i en skjøt så han som fikset det tok en stor klemme rundt for å holde det sammen, og sveiste så godt som mulig med tig uten gass :P

Vi får se imorgen hva de sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eu-godkjent i går, og skilter i dag :D Fikk også byttet radiator idag, da tempen ikke var stabil.. :P Sinnsyk lekkasje fra skillet mellom plast og metall :P Neste på listen er reg-reim og vannpumpe :)

Så er det framskjerm og fikse litt annet småplukk.

Bilder kommer imorgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder kommer i dag, heter det vel egentlig! :D

Bilen går desverre fortsatt varm, aner ikke hvorfor, men håper det hjelper med bytte av termostat og vannpumpe.

Har sett litt på felger til bilen, og har falt for noen felger nå :D

xj85e0e11ja2ufn4z8xb.jpg

w6a1xxexuwpccx2mjzug.jpg

kyc3pku8h9uz9jufwp07.jpg

30xbw3qwoj6momgblbw9.jpg

zcv6pij49s3z3yzjvayr.jpeg

Noen meninger? :D Bilen er forresten lav nok fra før av, mener det er 60/40 senk, men kan se ut som 40/40. Uansett lav og pinne-stiv. Anlegg skal monteres til helgen, sammen med reg-reimbytte og fiksing av køddete dørlås .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...