Gå til innhold

Min nye BMW 540ia Touring


nalegutt
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå kjøpt meg ny bil, det blei ein 1994 modell BMW 540ia.

Bilen har sort el skinn,19" felger, M sideskjørt, dobbel takluke osv

Dette er ingen varebil som mange andre:)

Farven heter BMW-brokatrot-metallic.

KM stand er 236000. rekner med den har mange kilometrer igjen,ingen tikking eller oljeforbruk:)

Planene for bilen er først og fremst og shine den litt opp, med ny frontfanger og bakfanger M5. og nye sorte nyrer. og ta litt rust:)

Legger ved et dårlig bilde som forige eiger tok,skal ta nye bilder imorgen vist været er med meg og poste inn her:)

Kom med ros/ris og forslag til forbedring til bilen:)

bj0uvvcumbrd5ns2qdmg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Åtter i E34 er gromme ting. Personlig synes jeg ikke fargen passer E34 så veldig godt, den blir litt anonym på en måte. Men det er jo betydningsløst med en sånn rakker under panseret. Planene dine høres også helt riktige ut, så det er bare å oppdatere oss underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal prøve og halde alle oppdatert:)

Har fått nye tåkelykter,men er ikkje montert.

1vrtk9gohhb5br16f3ln.jpg

er det noen måte og få tonet de orginale lyktene,eller er det kun og krype til korse og handle sorte DE lykter? tror dem vil se pene ut ilag med desse tåkelyktene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye historie å komme med annet enn at han som hadde den før meg hadde dultet borti noe med frontfangeren så denne ble byttet. Da til en vanlig fanger uten V8 luftinntakene nederst. Plastkulene i gearkassen ble visstnok byttet på 190.000km. Jeg kjøpte den da den hadde gått 200.000km. Ellers vurderte jeg et effektanlegg fra Eisenmann fordi jeg ville høre mer av V8 lyden, men kom aldri så langt. Fungerer soltaket nå? Det fungerte ikke mens jeg hadde bilen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takluken er byttet til en ny en,den er for øyeblikket svart,men har de orginale dekslene som er røde, ser ikkje så helt domt ut med svarte så har ikkje kommt meg igang med bytte enda,fikk bilen på torsdag kveld.

Har du noe kviteringer fra denne bilen foresten? skulle funne kviteringen for det med girkassen, nå er det fletta nytt eksosannleg med 2 nye katalysatorer osv. grom lyd:)

skal prøve og hoste opp så mye info som mulig;)

det med foringene så er dem fortsatt knirkete,hehe. men er ikkje noe man legger merke til.

Er vel ikkje du som har montert noe senkesett? han som eg kjøpte den av mente den ikkje var senket,men alldrig ilivet om den er så lav orginalt.

eventuellt vet du vilken type det er? MM?

Tusentakk for att du nevnte det med girkassen,for det har eg gått og vert litt bekymmret for!

Vet du om oljepumpen er oppteita i nyere tid?

Tusentakk for masse flott info:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Bilen er senket, men aner ikke hvordan senkesett som er montert. Den var allerede senket da jeg kjøpte den. Husker jeg fikk et BMW verksted til å sjekke den rett etter at jeg hadde kjøpt den fordi jeg syntes den lå så lavt. Trodde kanskje nivåreguleringen var gåen, men det var den ikke og fikk da beskjed om at den var senket.

Jeg sjekket aldri boltene til oljepumpen, så dette er noe du burde få gjort da disse som du vet, kan ha en tendens til å løsne.

Når det gjelder kvittering på de plastkulene som har blitt skiftet, så har jeg ikke det. Dette var noe som ble gjort av tidligere eier. Har ikke annet enn hans ord på det.

Kos deg med bilen, savner V8 draget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...