Gå til innhold

Diff med 40% brems til E34 og E32 selges.


Eirik Viste
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en diff med det store huset Typ 210. Utvekslingen er 3.64. Det skal ha blitt skiftet til ny sperreenhet som er blitt ombygget til 40% brems. Diffen er ikke gått mer enn 110.000 km og er helt tørr og uten slakk.

Diffen passer alle E34 og E32 med M30 og 4 liter V8 motorer. Ved 730 og 530 V8 og 525?må stikkakslingene fra den gamle diffen byttes om da de harr mindre diameter på flensen. Men huset er likt. Diffen passer også rett på E34 M5. Der må også stikkakslingene byttes over fra M5 diffen pga at den bruker finere gjenger. Men diameteren er lik.

Diffen passer og 750 og 740/540. Men på 740/540 må inngående flens byttes over fra den gamle diffen.

535 og 735 eiere får en litt raskere diff ,med 3.64 utv i stedenfor 3.46. Og M5 eiere får en litt senere diff, men kan til gjengjeld kjøre lenger ut på girene.

For kyndige personer er det sikkert mulig å skifte 40 % bremsinnsatsen over i en annen diff hvis utvekslingen ikke passer. Skulle gjerne selv hatt denne diffen med 2.65 utveksling. Og vet at innmaten kan brukes i den store 210 diffen fra E28, E23 og E24.

Diffen har vært lagret i en kjeller en stund, og har fått litt overflaterust. Men som dere ser er dette ikke mye.

Tar et utgangspunkt i 4.000 kr + eventuell frakt for diffen.

Kommer hjem til Norge igjen innen midten av februar.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frank. Nei det er ikke denne diffen vi snakket om. Det var vel en 750 diff med 3.15 utveksling.

Siden du har 6 trinns kasse som har ca 0.83 utveksling på 6. gir, så er turtallet ganske likt det som er på en 730 eller 735 med 5 trinns manuell kasse. Vil tippe ca 2.200 omdreininger i 100. Kjører en hovedsakelig i Norge, er det ikke noe problem. Bilen blir sikkert vanvittig sprek med denne utvekslingen. Ellers har vi jo mulighet til å teste dette ut når jeg kommer hjem. Har nettopp kjøpt med en skikkelig girkassejekk med justerbare klyper i lengde og bredde. Så diffen går nok ganske raskt å skifte.

Kanskje finnes det en kalkulator også for dette? Ved å legge inn utvekslinge på girkassen, diffen og rulleomkretsen på dekkene så går det kanskje an å regne det ut? Skal legge inn et spørsmål på teknisk om dette.

Hilsen Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har sitti å regnet litt på dette nå og i 6gir får jeg dette:

Engine Speed (RPM) Speed (MPH)

7000 181.09

6500 168.15

6000 155.22

5500 142.28

5000 129.35

4500 116.41

4000 103.48

3500 90.54

3000 77.61

2500 64.67

2000 51.74

1500 38.80

1000 25.87

Dette kan da ikke være så ille, spørs nå hvordan det blir i de andre girene, men tror dette blir bra. Vi får ta og teste i midten av mnd`en. Tror nok bilen blir endel raskere i allefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant og en formel som jeg skal teste ut. Synes turtallet er litt for høyt, med ca 2.450 omdr i 100.

Husker at jeg lenge kjørte med M5 diff og 3.91 utv sammen med 730 V8ia kassen. Den mener jeg hadde 2.500 omdr i 110. Men kanskje er utv. på aut.kassen enda lavere enn 6. på man? BMW manualen med dataene ligger hjemme.

Men kanskje er dette diffen for deg hvis ikke turtallet blir for høyt for deg?

Vi får snakkes etterhvert.

Det er i alle fall ganske sjeldent med 40 % brems på diffen. Er sikkert topp å kjøre med.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Stavanger.

Denne diffen er så tung at den ikke kan sendes med Posten. Frakt med buss er mulig på strekningen Stavanger-Bergen med Kystbussen eller Sør-Vest Ekspressen til Kristiansand. Og sikker og med Lavprisekspressen på strekningen Stavanger-Oslo.

Har avtale med 50% rabatt med TollpostGlobe og.

Skal av gårde om en time og hente diffen.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diffen er solgt.

Til deg Frank finner vi nok en løsning. Men 40% brems er jo noe som er spesiallaget. Jeg har en 750 diff uten brems. Og løs sperreenhet. Kanskje det går an å bygge dem om til 40 % brems og? Skal spørre en kar som har greie på nesten alt.

Hilsen Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...