Gå til innhold

E30M3 + S38B38TT Dre Racing


DreRacing@
 Share

Anbefalte innlegg

Har endelig fått handla meg e30 nå :)

og nytt prosjekt har gått i gang.

planen har vært der fra allerede i sommer og jeg solgte cosworten min og kjøpte en 320, uka etter var jeg i tyskland og kjøpte en M5 :)

M5 en har blitt ribbet og delene solgt, unntatt motor og drivverk da såklart.

Har nå i helga begynt å sette motoren i 320n ettersom denne fikk et uforutsett motor havari, men kansje like greit, ny 320 er innhandlet som vinterbil.

Tror topppakningen er dålig gitt, kjørt en tur uten termostathus.

14112008281.jpg

14112008286.jpg

Her renner det olje guffe ut av innsugslangen!!!!!

14112008285.jpg

Her er M20B20 på vei ut :)

15112008287.jpg

S38B38

15112008292.jpg

Her sitter motoren i med kasse og alt. har jo egenli god plass her så skal prøve å få den enda mer bakover.

16112008308.jpg

16112008309.jpg

16112008312.jpg

Motoren står nok ca som den skal her. Har ikke senket traversen enda, men kommer til å bli gjort til helga. Motorfester skal også sveiset da. også testing med panser.

Har bestemt meg for og bruke org innsug og plenum ettersom detter er ganske heftige greier orginalt

er ukependler til oslo så mekking blir det kun i helgene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, ventet nesten kommentar på dette, men de FLAMMENE og det skal FJERNES!

var ei søt jente som hadde bilen før meg da vettu. Men lover ett rått stuk på den, veit akkurat åssen jeg skal ha den

"Rått stuk" det må jo bare bety at at Rieger-helvete havner på det bålet det hører hjemme på. Volvoene din har jo vært kule hvertfall så satser på at denne blir det også. Knall motor :)

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lagd motor fester i helga.

Jeg har fått motoren nedi der jeg vil ha den etter litt banking av torpedo og senking av travers. har ikke prøvd med panseret ennå men detta bør gå, går det ikke er det jo bare fjerne den fjonge krommuttera på toppdekselet som kommer til å gå i panseret først.

platene av 4mm jern på blokka.

IMG_1683.jpg

IMG_1684.jpg

senket traversen 1,8cm, den henger bare i boltene

IMG_1686.jpg

motorfestet høyre side. prøvde og lage så god plass som mulig til turboene her, dette skal forstekes med ett eksta 4kant rør til men det tar jeg seinere, dette bare for å få formen.

IMG_1689.jpg

venstre side

IMG_1690.jpg

bare ett bilde for å vise hvor langt bak motoren kom med getrag 280 kassa. akkurat for langt bak så det ikke går å bruke originalt feste.

noen som veit om de har s38n lenger fram eller bak enn dette?

IMG_1692.jpg

M5 bakstillinga, skal ha diff, knuter og aksler i e30 bakstillinga ettervært.

IMG_1694.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna! B38n er jo ekstra stor (høy), så det er jo akkurat så man får lukka igjen panseret. Skal du kjøre den som sugemotor først, eller er det rett på med turboene? Hva slags bremsekraftforsterker skal du bruke? Er jo minimalt med plass, om du ikke kapper innsuget radikalt..

Trudde du kjøpte E30n til Espen S. jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 1 (utenom GTI) forsterkeren er den minste. Så har du E30 325iX facelift forsterker, som er litt større. Mener faktisk at E34 M5 hadde to forskjellige bremseforsterkere, og at den ene var den samme som iX... Den fra iX facelift er iallefall bare litt mindre enn org E30, ikke mye.

Det ideele sies å være 2002 tii forsterker, som i praksis er en Golf 1 forsterker som er dobbel i dybde, og tilsvarer ca samme bremsekraft som orginalt. Jeg prøvde en E30 med Golf 1 forsterker og det var så ille i mine øyne at jeg heller skaffa meg modda innsug og kjørte med org. Noen sier det funker ok, men da jeg får følelsen av å kjøre Opel Corsa er grensa nådd forlengst. Er man versting på venstrebremsing er nok en Golf forsterker fin, men ingenting for en bil som skal brukes i daglig trafikk, det er nå mitt synspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...