Gå til innhold

JAAS-performance e30-m3 banebil.SOLGT!


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg akurat begynt med nytt prosjekt.Var og hentet en e30 325 ombygt til m3 look. Bygd i org bmw blekk. Og som kansje noen av dere vet så har jeg en lilla e30 med s38b36 turbo som jeg har bygd på di 2 siste åra. m3 bilen skal få motor, drivverk, understell, interiør, mm fra denne. Lilla bilen har gått feilfritt i hele sommer uten problemer. Litt tekniske data på denne er:

-Motor:S38b36 boret,planet, med smidde wiseco stempler,cometic mls pakkning , arp bolter.Ellers totalt overhalt.Org nyoverhalt topp.Garret gt45 turbo,

jaas costum grenrør,insug med 76mm ppf dump,89mm eksos,mm.Denne bremset jeg 533 hjul hk og 720nm på 0,9 i ladetrykk her i vår. Har kjørt med org råder hittil uten problemer, men har kjøpt spm h-råder som blir montert iløpe av vinteren for og være sikker på att det holder neste sessong da det skal bli mere effekt. :twisted:

-drivverk:Getrag 265,Costum mellomaksel, e30 m3 diff oppshimset til ca 60% sperre.Org drivaksler!!Har faktisk ikke kjørt istykker en enda. :D

-Understell:Komplett e30m3 med k-sport coilovers,330mm k-sport bremser fram,org m3 bak.

Når den nye bilen blir klar skal den bremses på bjørnstad bil og trykket skal opp til 1,5 bar.Håper på og få det samme på hjula da som jeg har i motor nå.dvs ca 620 hjul hk.

Sikkert mye info jeg glemmer nå men oppdaterer etterhvert.

Her er ett par bilder av ny bil og motoren som skal inn.

39ew1yhncnsctw9xdvj6.jpg

gd6z5fg6zmot622tl6k0.jpg

brd9hrgmzezl09jew71y.jpg

0s2eb321hjrgoc9lvf22.jpg

ye0ywsdrrt4m14epqf9m.jpg

f7xzb8sutbwh4tl8im5p.jpg:D:D :D :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 705
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rått! Det blir enda mer power nå ja :) M3 karosseri gjør bilen også mye råere som helhet , men jeg håper du har lakkbytte i kikkerten? .. litt traust farge ;)

Kassa og drivverket ditt er et mysterium om holder med mer effekt! Orginale drivaksler er jo nesten for godt til å være sant at holder!!

Forøvrig vil jeg nevne at du virkelig har teken på sveising! Vrir meg i hodet over at du bor så langt unna, ellers skulle du fått en god porsjon sveiseoppdrag under panseret mitt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine komentarer :) Drivverket har hålt over all forventing. Jeg var jo sikker på att jeg måtte skifte drivaksler,girkasser, differ tett og ofte i sommer men det slapp jeg gitt. Skal sette sammen en bakstilling med e28 535 diff og drivledd i vinter. da blir det forsterket oppheng til diffen å full pakke. For jeg trur att grensen er nådd med org drivverk nå :D Girkassen gir jeg en sjangse til. Fargen er kansje ikke så spesiell men det blir ikke omlakkering i første omgang. Skal montere svarte lykter runt om, montere vinge me stor carbon flipp og evo2 leppe.Felgene blir bbs ch 8,5-17. Di står på lilla bilen nå. Tror bilen blir flått jeg :D

Her er foresten ett bilde av rådene som skal inn.

og2parn52qmrxzy2bv0y.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekka at ombygginga er gjort skikkelig?

Jeg så på denne bilen da den var en 325i og brukte løse M3 deler.

Husker at jeg ikke var spesielt imponert over de brukte platedelene som skulle brukes...

Syns det ser greit ut egentli. Har jo heller ikke kommet frem no rust i skjøtene. Men noen få skavanker i lakken har det blitt. Det skal ordnes i vinter. :D

du tenker sammen med 535 diff og knuter?

Med innkorta 535 aksler ja.? Ikke no problem å korte inn å sveise dem. Lurer bare på holdbarheten. Har villa trudd att drivknutene ryker først. Kan jo selvsakt kjøpe sviktstålaksler men liker egne løsninger på ting.Billigere blir det jo å. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får du det til å holde er jeg veldig intressert å betale deg litt mindre enn sviktsålaksler om du vil lage ett par ekstra. Da beholder jeg 210 diffen min og bruker den selv.

Men er det ikke litt vanskelig å få dette helt beint, kjedelig hvis du får kast i de...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...