Gå til innhold

JAAS-e21s54 turbo v2.0


Jørgen-A
 Share

Anbefalte innlegg

Da lager jeg en ny tråd om denne. Mest for og holde kontrollen selv og for att det skal være letere og følge med for dere. Gammle tråden finner dere her: viewtopic.php?f=11&t=178089

Bilen fikk seg en trøkk på e30meet. Men det var heldigvis ikke så ille som det kunne blitt. Bilen er nå retta og alle karros deler er innkjøpt. Jeg la ut motoren for salg og etter treffet. Plana var og bygge om ganske drastisk i vinter. Men iom att bilen nå måtte lakkes mm så var sesongen over uansett. Så like greit og begynne me nye motoren nå.:-)

Har funnet en del svake ledd i understellet og som må utbedres. Lager en ny liste her nå på nye spech på både bil og motor.

Motor: s54 bygget på fabriks ny blokk som er stresshonet. Oppmålt veiv med nye lager og arp bolter til ramlager bukker. Wiseco stempler med coating på skjørt og topp samt med heavy duty kryssbolter. Crower i-profil råder med arp bolter og kontrolerte lager klaringer.bunnen kjøpte jeg ferdig og den er opprinelig laget av hpf i usa.

Toppen er en 03 mod som skal få seg en liten overhaling og 4 nye ventiler samt supertech ventilfjær kitt med titan retainere. Arp 2000 bolter og coopering pakning fra ppf.vanosen skal på og den blir og overhalt

Orginale kammer blir brukt på denne og da di ikke ser ut til og sette stopper for hverken effekt eller kjørbarhet før 1400hk+.

Motoren blir rettstilt og får dermed ombygd bunnpanne og olje pickup.

Turben denne gang blir en presicion 8284 billet på ett jaas grenrør med presicion 66mm wastegate.

Innsuget blir 100% custom med ett 90mm singelspjeld. Bygger det egentlig slik bare for att jeg mangler orginal spjelda. Så blir det liten plass til org spjelda med rettstilt motor. Så er det gøy og prøve noe nytt.

Motorstyring er ikke helt bestemt enda.

Men det blir iallefall styrt vanls og 2200cc dyser.

Så blir fuel systemet oppgradert. Skal lage en catsh tank som bril fylt av en 044 pumpe. Og den som mater motoren blir en weldon 2345. Mye bedre med en stor pumpe enn 2 stk små om den ene skulle finne på og stoppe.

Så til bilen. Bakstillinga har ikke tålt den prylen den har fått. Det er så gått grep npr jeg kjører med r dekka att innfestinga til diffen har revna totalt.. selve traversen var og nesten i 2 biter etter e30meet. Så har nå skaffet en komplett e34 m5 bakstilling som jeg skal ta deler av. Kommer til og flytte over diffinnfestinga og diff fra den. Samt drivaksler som skal få seg nye mansjetter. Skal prøve lammel diff og nå. Ble ekkel og kjøre med sveisa diff med r dekka.

Forstillinga har egentlig fungert meget bra. Men skal flytte casterstag festene og justere litt på styrestaga for og lage mere styrevinkel. Så skal den endelig få seg servostyring.

Innvendig skal den få seg ett flokka e30 dasjbord og kansje det blir en dasjlogger vi får se hva økonomien sier til det.

Når alt av deler o motorom er laget skal bilen lakkeres. Blir samme farge. Men det blir bbs front nå. Gotti hjula beholder jeg. Mulig det blir en lakering av senter. Litt bilder da:-)

Turbo og wg

dy7edepa.jpg

2 plata tilton rally.

zypa2yhy.jpg

Supertech ventilfjær kitt.

yhuhe7er.jpg

Weldon pumpa

uqu4yry3.jpg

Nuke rail

egube5e5.jpg

Litt større denne enn en 6766:-)

hu4ajype.jpg

Bilen mens den var fin. Men blir snart fin igjen.

ede6use8.jpg

ebybumat.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette blir så balletøft!! Elsker de nye planene du har satt opp!

Høres drøyt ut hva effekten har gjort med drivverket. :P

Hvordan mellomaksel skal du kjøre med nå?

Mvh

Man takker:) det som er sykt er att drivaksler mellomaksel og girkasse har holdt bra.:) men det tar så synnsykt på når det blir feste! Med 850whp spant den ikke i 3 med varme dekk. Med strøken asfalt spant den nesten ikke på 2 en gang :lol: mellomaksle blir den samme. Superspesial 3 toms aksel. Med cw knute både bak og på mitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er übergromt, full respekt for dette bygg!

Djizzez mann, du er jo steike gal :)

Jeg er samtidig glad for at min hobby begrenser seg til der jeg står, for jeg hadde nok gått personlig konkurs hvis jeg skulle vært like gira som deg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...