Gå til innhold

janerik171187's e30 320 4d M50B25 starter :):)29/9


janerik171187
 Share

Anbefalte innlegg

har 3stk e30'r, hatt felles topic en stund nå, men tar å splitter de i 3 topicer for å få mer orden på hva som skjer med hvilken bil :P

dette er da om min 1984 320 4dørs bruksbil/miniprosjekt

da jeg henta den, veldig råna opp, hadde likt org lakk bedre, men fikk dne for ne grei pris så funker som bruksbil.

DSCN0684.jpg

DSCN0685.jpg

DSCN0686.jpg

DSCN0687.jpg

DSCN0688.jpg

DSCN0689.jpg

fulgte med org bakpotte (sitter på 325 eksos hele veien sett bortifra bakpotta nå)
DSCN0690.jpg

DSCN0691.jpg

DSCN0692.jpg

DSCN0693.jpg

DSCN0694.jpg

DSCN0695.jpg

noe av det som fulgte med
DSCN0696.jpg

ekke rart det vibrerte noe når jeg kjørte hjem
DSCN0699.jpg

noen bilder under :P
DSCN0701.jpg

DSCN0702.jpg

DSCN0703.jpg

laminx på fjernlysa, org gule tåkelys (facelift front) stålomsdpunnede bremseslanger, 51mm fjørben, noe rs4 kopi stoler framme, men fulgte med org stoler, så de blir nok satt inn etterhvert, 4dørs, men er litt mer praktisk det,

planene på den er å prøve å få shina opp lakken litt kanskje (hadde igrunn foretrukket org lakken menne duger vell med sort matt.),se på det å bruke gs felgene, men trenger et dekk til. evnt bruke noen mim felgerj eg har istedet :)

er godkjent med justerbart senkesett, justeringene bak er fjernet da, men jeg setter de nok på igjen, liker ikke for lav bil.

gjort litt på nye bruksbilen nå.

fant enda en feil, opphenget på mellomakselen vakke helt bra, henger kun i gummi'n, utrolig at det greiene der holdte hjem fra litt nord for oslo (1time og 10min kjøring på e6)

DSCN0704.jpg

DSCN0705.jpg

fått på "ny" aksel, dvs en jeg hadde liggende,
DSCN0706.jpg

tok å bytta baklukelåsen til en som funket og jeg hadde nøkkel til.

ikke så mye bilde av det men tok å demonterte den gamle litt, for å se om det går an å få noe liv i den, så nå ligger den i avfetting for å godgjøre seg litt,

kurant dekkstrekk på de felga som fulgte med

DSCN0711.jpg

DSCN0712.jpg

skal sette på hel 325 eksos imorra, så er det kanskje mulig å bruke bilen uten alt mulig av ulyder ;-)

tok å satte på justeringsskruene på senkesettet bak igjen, bilen ble skyhøy da jo :P

satte og på eksosen fra 325ix'n jeg har,

må få skrudd den opp litt foran og.

tenkte å prøve noen 16" felger jeg har liggende på bilen,

skal justere den så det stemmer med hva som står i vognkortet, (står vell 31cm senter hjul til hjulbue) og sjekke åssen det subber da.

lite bilde av høyden bak med mutterne på

DSCN0714.jpg




tok å fikla litt med bagasjelukelåsen som ikke funka, fikk demontert den og rensa den og smurt den opp så nå funker den :)

DSCN0725.jpg

DSCN0726.jpg

DSCN0727.jpg

DSCN0728.jpg

DSCN0729.jpg

DSCN0730.jpg

DSCN0731.jpg


fikk testa dekkomleggeren jeg kjøpte, funker fett,

fikk satt noen dekk på noen MIM felger jeg hadde liggende,

balanserte de hos en kompis satte de så på bruksbilen

CIMG0035.jpg

ser lakken på chromlistene sitter dårlig, forsvant litt når jeg vaska den istad.

skulle hatt meg noen nye dempere tror jeg da bilen bånner når det er hill i veien, tips til noen stive? gjerne kort utgave

fikk bytta frontruta grunnet stensprut og fikk tak i verktøy til klemlista

fikk og klemlistverktøyet til frontruten i posten idag, så fikk inn klemlista på bruksbilen (bytta ruta tidligere) men seff var lista for kort brått (samme lista som sto i fra før)
DSC_0255.jpg

DSC_0256.jpg

DSC_0254.jpg

funket fett ivaffall :)



hadde brått ingen bil med hengerfeste så måtte nesten sette hengerfeste på bruksbilen,

satte på facelift fanger og feste, mest pga hakke noe bra bakfanger til preface, og hadde facelift liggende.

gamle fangeren vakke akkurat pen

CIMG0050.jpg

CIMG0051.jpg

CIMG0053.jpg

fått borra hullene til festet
CIMG0054.jpg

CIMG0055.jpg

prøvetilpassing
CIMG0056.jpg

må få inn noen forsterkninger så festet tåler noen kilo og :P
CIMG0057.jpg

måtte da slå ut hull inn til rammevangen bak.
var bare å slå der, er svekking i org bakplata.
CIMG0058.jpg

fått det på, ble greit
CIMG0059.jpg

bytta og til org baklykter da liker ikke helt de uorggreiene,
DSC_0273.jpg

DSC_0274.jpg

planen nå er å mest sannsynlig hente en m50b25 som skal inn i denne :) kanskje prøve den en tur på e30meet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk da satt på felga med spacere idag, ble 25mm+5mm bak, dvs blir vell da 7,5 et7, og foran ble det 13mm spacer, tror jeg kanskje kan slenge på 5mm til framme, men får se an litt, så er vell da 7,5 et24 foran, men med 5mm til blir det et19.

noen bilder:

CIMG0345.jpg

senterringene

CIMG0346.jpg

tromler bak jah :P

CIMG0348.jpg

CIMG0349.jpg

CIMG0350.jpg

CIMG0351.jpg

ble bedre med spacerne :)

CIMG0353.jpg

CIMG0354.jpg

CIMG0355.jpg

prøvekjørte den en tur, og vibrerer igrunn ingenting ivaffall,

skal få ordnet noen bilder med senterdeksla på og bedre vær :P, kanskje justert ned litt høyden bak og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått ordna meg motorplugg fra e34 m50, så skal lage adapterledning fra 4kant pluggen til e30 ved sikringsboksen til rund plugg på e34 m50 motornettet, kjekt å ikke ha masse klipp/limskjøtgreier.

CIMG0520.jpg

har et par 4 kant plugger her

CIMG0521.jpg

så blir nok å begynne å tenke på m50 i denne snart, ha turbo'n på eu mandag først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Morro:-), m50 og på vei inn? :smile:

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

 

 

jepp, m50b25 ble det brått :P

 

har handlet inn en m50b20 og, men endte opp meg en e34 delebil med m50b25 brått så ble den istedet :P (så har en m50b20 fra e34 for salg om noen trenger)

 

driver å kødder med å få satt inn motoren nå, er det vanlige problemet med bremsekraftforsterkeren :P

 

tilogmed satt inn en mindre en alikevell subber den, så må få shimsa opp ene siden av motoren, men gjengestanga på motorputa ekke lang nok, så mistenker at jeg ender opp med hockeypucker og gjengestang der :P

 

en annen løsning er å korte ned innsuget, men vet ikke helt hva det gjør med karakteristikken i motoren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte ix bkf i e30'n jeg satt m50 i:) og m535 motorputer fila litt på rillene på innsuget å den smatt rett nedi :)

 

 

er noe div forskjellige løsninger på dette vet jeg :P

 

har en dobbel bremsekraftforsterker som har ca samme dimm som ix facelift, men gikk ikke med den heller, men skal eksperimentere litt framover :P

 

men gode nyheter, bilen starter :)

 

ikke eksos og ikke kjølesystem, så lot den bare gå litt for å sjekke at den gikk.

 

th_MOV_0743.jpg

 

.

 

gjenstår i hovedsak dette:

 

fikse bremsekraftoforsterkergreier (har ingen for øyeblikket)

 

fikse eksos mellom org 325 e30 og grenrøra på motoren med lambdasonde

 

kjølesystem inkl varmeapparat slangene (ene ligger dumt til under innsuget, men går vell an å snu det elns har jeg lest, skal sjekkes ut)

 

finne penest mulig måte å få e34 hjernen inn på org e30 hjerneplass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er motoren i og bilen er testkjørt,

 

funker greit,

 

men blir å sette inn m50 kassa :P

 

getrag 240'n fikk ulyd i 4 gir allerede etter en km, er heftig feil vinkel på den, og sikkert ikke mye olje heller hehe

 

m50 kasse  får  bare noen mm feil vinkel,

 

bilde ute av garasjen for egen maskin igjen

DSC_0769.jpg

 

men nå blir en parkert en ukes tid elns, gjøre klar cab'n til salg og pælme et par bilvrak før jeg bytter kassa

 

vurderer litt å selge denne og om det er noe interesse, ypperlig brukstralle/vinterbil, men ingen strøken bil.

 

har litt mange biler nå hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

omsider kommet såpass at jeg begynte på girkassebytte i kveld, fortsetter etter jobb imorra, bare hente et nytt leketøy først :P

 

fått ned alle bolter og oppheng til girkassa, bare sleve girkasseboltene som gjør at den henger på motoren nå

 

DSC_0898.jpg

 

DSC_0899.jpg

 

planene imorra da er:

 

1:ta ned girkassa

2: bytte støttelageret til et med 15mm hull til m50 kasse

3: montere m50 kasse

4: finne ut om jeg har noe som funker til giroverføring i e30 med m50 kasse, evnt korte inn dne som satt på kassa i e34 om den ikke passer

5:montere mellomaksel etc

6: bytte bremsebeholderadaptergreia på hovedsylinderen til en som er hel så bremsen funker.

7: ta en testtur

8: montere hjernen der dne skal stå og sette samme nhanskerommet og dekslene igjen

9: finne ut en fin mpte å montere elektrisk vifte på, har en fra v70 liggende i kjelleren.

10: se på å lage ne festebrakett til toppen av radiatoren (henger i strips nå)

11: justere senkesettet så høyt som mulig (vinterstuket)

12: : sette på vinterhjula, må få av spacerne som sitter fast på tromlene bak først

 

 

rekker sikkert ikke alt imorra da jeg må bort å hente nytt leketøy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...