Gå til innhold

BMW E30 325 - hjemme fra e30meet- vurderes solgt


BMW E30 325
 Share

Anbefalte innlegg

i84seu3utkjmldt1yo8o.jpg

looken 2013 - Bilder kommer

9yza8ete.jpg

Slik var den i 2012

Hei og velkommen til min tråd om mine biler.

Denne tråden skal først og fremst handle om min 86 mod 325, som jeg har eid i 2 år nå i april. Det vil også komme litt bilder og info om biler jeg har/hatt og generelt sett fra verkstedet jeg holder til i. Ellers har jeg vært aktiv leser på bimmers siden 2007, men gitt lite "lyd" fra meg

Først litt info om bilen, før jeg henta den i Andebud

*org 320 nylig godkjent som 325

*190000km

* 3 eiere, samme eier fra ny til rundt 2006

*HR cup kit 60/40, godkjent

*E36 tannstag med servo

*Godt behandlet motor- tydelig

*Mye nytt rundt om

* 3,91 diffbrems

*Z3M shortshift

+++

slik så den ut like etter vi henta den

b2f86368-fb2e-d9c1.jpg

Bilen var hel og "pen" noe som jeg annså som et greit utgangspunkt til min første bil, da jeg ikke kunne skru så mye den gangen. Det var en del småting å sette fingeren på, men bilen var i utrolig god teknisk stand som var et stort kriterie for meg.

Mye har skjedd siden den gang. For at lesere ikke skal miste intressen nå av å se en plain preface med typisk volvo hjul og kjipe e36 stoler legger jeg ut et par bilde tatt våren 2011

b2f86368-01cc-bee0.jpg

4d12102b-0b83-3cca.jpg

4d12102b-0b53-a0f0.jpg

Ikke den laveste e30en, ei heller de største hjula, men et spark i riktig rettning- etter min mening.

Er fremdeles en del forandringer siden 2011.

Jeg valgte å lage denne prosjekt tråden mye for min egen del, slik at jeg kan gå tilbake å se på bilder og ting jeg har gjort selv, for å få konstruktiv kritikk og tips. Jeg velger derfor å legge ut bilder og info om ting jeg allerede har gjort for å kunne se tilbake til begynnelsen. Til å begynne med virker ikke dette som et stort prosjekt, men jeg håper det utarter seg i positiv rettning, da jeg for tiden har noen jern i ilden og ønsker at bilen med tiden skal framstå som et meget godt eksemplar.

En liten liste med ting som allerede har blitt gjort, i ukronologisk rekkefølge, som jeg kommer på i forbifartten

*Sorte DE

*Startec

*Mørke blinkers, i front og side

*Mørke grøftlys

*Org M3 chrome nyrer

*Opplakkert all sort plast utvendig, samt speil

*Lakkert fangere i bilens farge

*Ny høyre skjærm

*Ny frontplate

*Oppfrisking av instrumentpanel

*Mtech 2 ratt

*M3 bærearmsforinger

*Nye bærearmer

*Ny org BTR

*Gummi rundt tank lokk

*Plast riller under front vindu

*Komplett M3 deksel ved torpedovegg

* Gear og brekk mansjett

* Alle oljer ny, regelmessig bytte av motor olje

*D2 coilovers

*Oppusset BBS RS 15x 8 - 8,5

*Fjørbeinstag forann og bak

*Opplakert og sandblåst bakplate

*Mtech stoler

*Ny overhalt diffbrems

*Valsede buer (kun brettet inn kanten)

*Simons eksos

*KN innsats filter

+ mye annet

Etter hvert Kommer med mer bilder og info om bilen på vei dit den er i kommet nå, samt nå tidens arbeid og planer.

Ser på dette som et første utkast til min prosjekt tråd, noe redigering påregnes. En tråd som bare brukes av trådstarter blir fort kjedelig og lite motiverende. Derfor oppfordres alle som er innom tråden til å skrive et lite innlegg, spørmål besvares etter beste evne, ris og ros mottaes med takk

Til sist noen bruks biler

4d12102b-0fb0-c416.jpg

E28, bytta og lakka buer med god hjelp fra H_vatn, mini senk, alpina leppe og mystisk spoiler

4d12102b-106d-6d23.jpg

Sommermodus

4d12102b-1150-bc4a.jpg

Se vekk i fra at den sortte ser boss ut og volvo hjula

4d12102b-11f7-97d6.jpg

Den sølv er et lite kapitel for seg selv, mer info og før bilder kommer etter hvert (så ikke riktig så fin ut)

Mer kommer etter hvert, bla bbs rs deling og montering av dummies, for dummies - vel møt;)

Mvh.

Endret av BMW E30 325
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger den grønne e30en din! Original bil med senk og feite felger blir aldri feil 8) Den sølvfarga står ingenting tilbake for den grønne heller, stå på!

Og følger selvfølgelig med videre! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

følger med her :) liker e30`n din veldig godt!

Takk, gøy å høre;)

bilen din er helt konge Marius, simply clean!

følger selvfølgelig med her :)

Din er clean og konge, fortjener en skikkelig tråd den også:)

å for en fin e30 :D
Digger den grønne e30en din! Original bil med senk og feite felger blir aldri feil 8) Den sølvfarga står ingenting tilbake for den grønne heller, stå på!

Og følger selvfølgelig med videre! ;)

Takk, men jeg har ingen grønn e30(?) deler verksted med en knallgrønn enest. Uansett gøy å høre;)

Er den sorte grønn? sort på jobbpc'n min i hvert fall :D

begge bilene var skikkelig tøffe. følger med her!

Den sorte er diamantsvart;)

Kommer mer etter hvert som jeg får satt meg ned med pc og funnet fram en del gamle bilder osv, gøy å mimre litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va på tide det kom en tråd fra d og no ja! Sleng ut nånn flere Bilda. :-P

Høhø;) høyst på tide, blir bilder å tekst når jeg får satt meg ned på pc

Ser meget bra ut! Lika stilen du kjører :) Forresten BBS Rs du har på den mørke e30'n?

Takk for det! Er bbs rs ja, disse er solgt nå, til fordel for nye hjul;)

Her er et bilde av en liten detalj jeg laget en dag

b2f86368-8795-a9b7.jpg

Ikke mange e30er med mobil/ mynt rom der;) ikke fått shina ordentlig inni på bildet.

Takk, til h_vatn for materiale å lage "rommet" av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen, nå skal det sies at den kommer til å se litt anderledes ut i år, gleder meg til den er klar, men slik den står nå venter jeg kun på deler fra rundt om i verden.

Markus: ja ligner litt ja, husker jeg så din kom for salg et par mnd etter jeg kjøpte min;) fikk du med skinn intr?

Har mange planer, holder litt igjenn på de store av de, enda, men akkurat nå venter jeg på:

-felgkanter, skruer å div

-nye bakfjører

-en ny demper (siste sessong med d2 på denne)

-panser er på lakk

-Felger på lakk

-skal hente stor obc og et til mtech2 ratt når jeg får tid

-detailing når ting kommer på plass

Olan: har troa på at din blir minst like mye snadder;)

Ellers har jeg nylig overhalt diffen. Den slura bare i fjord, så noe måtte gjøre. Bytta tettninger og shimsa bremsen

Slik så den ut når jeg plukka den ned. Stygg, men tett.

b2f86368-c6b5-5888.jpg

Etter litt puss ble den slik

b2f86368-c75a-7537.jpg

En grei haug med dritt

b2f86368-c7a7-ef8c.jpg

Ny farge på lokket

b2f86368-c846-a7a1.jpg

Her holder jeg på å sette sammen, skulle gjerne skrevet å forklart mer, men litt trasig når jeg er så dårlig på å ta bilder:p

b2f86368-c899-173a.jpg

Her er ferdig resultat, ble selv fornøyd, testa hvor mye som skulle til før den "glepper" -tror nok det holder i massevis nå;)

b2f86368-c92e-12c1.jpg

God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • BMW E30 325 changed the title to BMW E30 325 - hjemme fra e30meet- vurderes solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...