Gå til innhold

Aina og Jås sin e24 635csi 1982


Jås
 Share

Anbefalte innlegg

Har som noen kanskje har fått med seg handla en gammel bimmer til.........at en ikke lærer..;)

Bilen skulle i utgangspunktet være bedre en e21´en jeg har fikset når jeg begynte på den, men etter å ha plukka litt i e24´en er jeg usikker...... #-o

Den har blitt rustsveist delvis før, og det jeg har sett til nå imponerer ikke! Jeg er nok ingen mester selv, men velger ikke enkle løsninger som å legge en plate opp på hullet og sveise rundt...

IMG_6898.jpg

Har fått meg mer egna skrulokaler en uthuset mitt, så her står den kun til lager. Har nå fått bytta plass med e21´en, så bilen er påbegynt såvidt.

Kommer til å ta den litt i etapper, da bilen ser ok ut utvendig til denne sesongen vertfall. Så 1. pri er å få tatt rust i dørken, skikkelig rens og småfiks på interiør og full teknisk gjennomgang under. Bilen skal også til eu-kontroll nå snart.

Så får vi se hva som frister å gjøre til neste vinter.... Men snuser på totallakkering da det er noe smårusk i lakken pluss dårlige kanaler og hjulbuer bak.... #-o

IMG_6904.jpg

Har tatt ut interiør og vaska grundig teppet mm. Ved første øyekast såg ikke dørken så verst ut, men ved litt nøyere gjennomgang ble det kappa "litt"........

IMG_0658.jpg

Dette er vel omtrent det jeg fant på høyre side, er sikkert like mye på venstre...:( Måtte borre ut ene vangen til setet for å komme til, under der var mesteparten av "godsakene".

Har begynt på tilpassing av nytt stål:

IMG_0659.jpg

Fortsatt endel igjen på denne siden før jeg ryker på neste side......

Har også handla inn endel nye deler alt, blant annet HR senkefjærer, bilstein dempere, ny pakning til bagasjerom, lister mm til frontfanger,nye hovedlykter, komplette grøftelys og mye annet smådill. Skriver handleliste fortløpende, så blir vel ikke lenge før neste bestilling blir lagt inn.

Har 8,5 og 10*18 rondell d58 til denne, som sikkert blir brukt i år. Så får vi se om det dukker opp noe fetere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil og fine planer :) Følger med! ;)

:)

Der ja! :) Godt å sjå at her e litt andre bmw'a enn berre E39 i Ørsta også !

Skal følge med :)

Ja her er endel e39! Ikke så mange e24 heldigvis..eller e21 for den del..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra noen gidder følge med her og..:)

Blir nok ikke like gjennomført som e21´en enda, men det kommer!

Kappa litt i bilen i dag også. Dette er på førersida. Var sveist før, lå 3 plater lag i lag på det meste, selv om det skulle være bare 1 lag......

IMG_0673.jpg

Festet til girkassa var ikke festa i dørkplatene som var lappa på hverandre heller, så glad jeg tok det opp og sjekka. Lagde nye plater og fikk punkta inn, men glemte å ta bilde.

Har også sveist sammen passasjersida...

IMG_0671.jpg

Har kjøpt meg nytt sveiseapparat, så gikk som en drøm å sveise. Sømmene ble også rene og uten krater, så gadd ikke slipe ned de små ryggene som ble. Vet ikke om det er dumt å la være? Har brent perfekt igjennom på undersida, så tenkte bare å ha på tetningsguffe under, og kun lakk inni bilen. Skal selvfølgelig ha på syregrunning og lakk under også, og tyntflytende guffe i hulrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det endelig prosjekttråd ja :applause:

Må vel følge med her for å hente inspirasjon til å gå løs på min 8)

Går ut i fra at Rondell er bare midlertidig, og at det dukker opp noen snasne retrohjul etterhvert? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sin :):D

Hehe..:)

gratulerer med nok en knallbil i bmw-familien!

Dette blir nok bra:)

Takker, gleder meg til den er på veien ja!

Da ble det endelig prosjekttråd ja :applause:

Må vel følge med her for å hente inspirasjon til å gå løs på min 8)

Går ut i fra at Rondell er bare midlertidig, og at det dukker opp noen snasne retrohjul etterhvert? :wink:

Sikler nok litt på noen grommere hjul ja...;) BBS RS er jo en sikker vinner, men finnes det andre klassikere som kler denne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...