Gå til innhold

E30 M5 Touring S38B38 Til salgs!


E30 Andreas
 Share

Anbefalte innlegg

heisann, da er det vell på tide å lage en tråd om den nye e30'n

Bilen er en 90 mod E30 325 Touring, som jeg har satt en E34 m5 motor i.

hel og pen bil, ikke vert lappet eller fikset på noe sted, ledningsnettet er relativt urørt på bilen.

noen små rustbobler under fanger bak mot hjulbuen, og fargene på panser og forskjerm matcher ikke helt :P

kjøpte bilen i sen sommer etter at jeg solgte E30 Turboen:

viewtopic.php?f=38&t=156802&hilit=E30+Andreas" onclick="window.open(this.href);return false;

motor/gir: orginal S38B38 med 3.6 svinghjul og clutch, e34 535 girkasse.

orginalt 325 understell bortsett fra borra og slissa skiver og andre klosser,

m3 alubærearmer foran kw dempere og shimsa orginal lamelldiff,

karroseri: touring sideskjørt, mtech 2 fangere, (glassfiber) sorte/røde lister.

innvendig: orginal innvendig, delskinn dørtrekk. mtech 2 ratt.

første jeg gjorde med den var å få godkjent senkesettet i vognkortet:

og da måtte jeg vist justere opp camberen igjenn, så alle tall på 4hjulskontrollen var grønne :P

modifiserte gsp topplagre, og justerte camberen. og ble godkjent, (selv om topplagrene ikke er tuv godkjente???)

senket 60/40.

DSC00132.jpg

DSC00159-1.jpg

så var jeg å hentet s38:

DSC00119-1.jpg

DSC00120-1.jpg

så satte på girkassa:

DSC00122-1.jpg

tok inn bilen og tok ut motoren:

DSC00137.jpg

DSC00135.jpg

prøvemonterer motor:

DSC00142.jpg

sveiset motorfester, har ikke bilde av de akkurat nå menn kan legge de ut senere.

orginal girkassetravers passet rett på 535 kassa. kortet giroverføring.

og kappet en m5 mellomaksling og fikk den sveiset sammen med 325 aklslingen hos powertrain, ble veldig bra.

banket ikke torpedo, flyttet ikke bremsekraftforsterker. senket bare traverts 15mm.

(innsuget tar så vidt i panseret)

her er bilde av motoren montert fast:

DSC00146.jpg

DSC00148.jpg

DSC00150.jpg

radiatoren ble bare en prøveradiator for å sjekke hvrdan alt virket. så det er en volvo 240 radiator som står litt på skrå :P

DSC00155.jpg

men iom at det ikke var mer enn 15 grader ute hade jeg ikke varmeproblemer i det heletatt!

ble også laget skliplate under bilen:

DSC00193-1.jpg

eksos ble laget i 3'' med de to største simonspottene thorshov har :P

(skal ta noen bilder av ferdig eksos )

DSC00188-1.jpg

jeg har kjørt 300-350 mil med den på full gass før snøen kom og har fungert bra, har hatt et par småproblemer med noen dårlige ledninger osv.

har fortsatt ett problem med at den bruker for mye bensin og føles ut som om det mangler noen hester:P

nå er det begynt med noen vinterprosjekter:

en god radiator og oljekjøler løsning (er bare stripset fast nå)

lavere utveksling i klokka, 4.10

stabstag kitt ( da den krenger en del :P)'

lavere i rompa (gjort)

luftfilter løsning.

generell perfeksjonering rundtom.

dreide senkekopper til kappa e30 senkefjører ut ifra noen kw senkekopper jeg hadde liggende :P:

DSC00235.jpg

DSC00238-1.jpg

det ble veldig bra: (dårlig bilde)

DSC00243.jpg

Om noen skulle ha en formening om hvorfor jeg har noen av disse problemene så skrik ut :P

bruker mye bensin.

litt dårlig respons.

drukner ved kaldstart. (over 10 minus)

når bilen blir driftsvarm så fusker og hakker og herjer den fælt..!!!

byttet temp sensor og ble ingen forskjell.

sjekketledningene og de var ikke pene menn ble ingen forskjell!

bilen funker helt fint helt til den blir driftsvarm... kjører ut på motorveien og tempen synker litt igjenn så funker den bra igjenn??

jeg har en termostat som henger litt så driftstempen i fart er litt lavere enn vanlig så 90% av tiden jeg kjører får jeg ikke problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette ser da veldig bra ut :)

Kan faktisk være innsugsluft tempføleren som skal stå på den Org.luftfilterboksen det kan være problemer med. Satte en sånn motor i E28 en gang, å den også brukte mye bensin og virket ikke som den gikk helt sånn den skulle.

Byttet denne føleren å montert den riktig og siden har alt fungert som det skal :)

Delenummer 13 62 1 725 323 Pris: 325 kr m/moms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser da veldig bra ut :)

Kan faktisk være innsugsluft tempføleren som skal stå på den Org.luftfilterboksen det kan være problemer med. Satte en sånn motor i E28 en gang, å den også brukte mye bensin og virket ikke som den gikk helt sånn den skulle.

Byttet denne føleren å montert den riktig og siden har alt fungert som det skal :)

Delenummer 13 62 1 725 323 Pris: 325 kr m/moms

sier du det ja?? hmm det viste jeg ikke. min er montert rett etter luftfilteret, før lmm.

skal den gå i nød modus om jeg drar den ut?

eller vill det skje noen forskjell i det heletatt? :P

tenker kanskje det kan være lmm som er litt sliten også. for er liksom ikke den gassresponsen det burte være??

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte den tempføleren der inn i kn filteret bare. Det fungerte ihvertfall fint.

Bilen vi tok s38 motoren fra var også som du forklarer, men det ble fint igjen etter vi fikk motoren i en annen bil og byttet ut litt ledninger.

Ledningene til tempsensor for hjernen hadde utrolig mye brudd, så det virker som det er litt standard problem.

Har du sjekka ledningene til resten av de sensorene som sitter i front der? Mener vi også bytta noen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E kun 3.6n ein må koble speedsignale. 3.8 går ikkje i nødmodus viss du ikkje gjør det... Tøft prosjekt :P Stå på

er du helt sikker. flere jeg kjenner har måttet gjøre det på 3.8n også.

Ja, nytt for meg dette at 3.8 ikke trenger speed signal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...