Gå til innhold

335i skal bygges! noen spørsmål ang elektrisk! bilder


e-30335i
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har endelig meldt meg inn på Bimmers! er helt i oppstartsfasen med prosjektet mitt. skal bygge meg en bane/trackday bil mest for morro!

blir et lavbudsjett bygg pga nettopp blitt pappa og kjøpt hus osv.. men man må vel ha det litt morro oppi all alvorligheta også? skal til tirsdag hente bilen en e-30 316 uten luke av Yngve her på forumet.. planen er å putte oppi en m30 3.5l noen som har noen tips og råd eng dette? mangler også det meste av deler til bygget, så er det noen som har er det bare å hyle ut! Andre erfaringer tips og triks bare å hyle ut, blir aldri for klok på dette! bilder kommer når bilen er henta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

motorfester er noe jeg absolutt trenger.. hva har du og pris??

leste det på en sin prosjektside, han hadde brukt en form for ventil (mener det var fra 318 is) og tatt vacum fra innsuget og til ventilen og satt den på bremsekraftforsterkeren, dette var også en sugis :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk prosjektet mitt da :wink: Har nettop gjort det samme:)

Det jeg brukte var:

3.5 l fra e28 med ledningsnett

bunnpanne, og oljepumpe fra 3.5 l fra e34.

Fikk Jaas pf til å lage motorfester.

Samt fikk de til å lage mellomaksel.

Mellomaksel består av å skjøte sammen en 3.5 liter aksling og en vanlig 320 aksling eller noe, dette for å få rett lengde, samt for å få den til å passe på girboksen.

Ang ledningsnett så er det drit enkel hvis du bruker ledningsnettet fra e28 motoren da er det bare å koble farge på farge for å få det rett på motorstikket.

Ang bkf, så borrer du hull i innsuget, ta av gasspjeld og stapp en støvsuger inn der, og borr ett hull, sett på nippel. Så tar du en slange, med en enveisventil og fører den inn på bkf. Enveisventilen tar du sannsynnligvis fra den motoren som er med bilen:)

Håper dette var litt til hjelp, blir en morsom bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på tirsdag å henta meg en 735ia i sverige. en 88 modell med grått skinn masse el utstyr og stasj!automten tok kvelden på vei hjem=(

men det store spørsmålet mitt da er jo kan jeg bruke bunnpanna som sitter her eller må jeg bytte? trenger jo da manuell kass svinghjul og clutch! noen som vet om hvilke svinghjul som passer? kunne vært morro med et letta svinghjul :D er det noen som har prøvd å bruke 7er bremser på e-30?

får ikke verksted før den 1 juli, så nå står alt på vent! klør i fingra etter å komme i gang! prøver å sanke masse info og deler før jeg begynner da vet dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal stå i bakkant i veiva, der akselen fra girkassen treffer

Tenker du på svinghjulslager? Det lageret som er banket inn i senter av svinghjul? Dette følge garantert med hvis han kjøper seg ett svinghjul da. Pluss er ikke vanskelig å evt bytte heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...