Gå til innhold

Bygger anlegg i 525TDS E34


Anbefalte innlegg

Da er denne bilen dessverre solgt. Men håper folk vil lese tråden for det, og få inspirasjon av tråden og eventuelt få egene ideer.

Holder på med å bygge et anlegg i min E34, planen er å konkurere i EMMA når den er ferdig, men ting tar tid dessverre.

Er masse jeg kommer til å gjøre om ettervært+at jeg kommer til å legge mer arb i finishen da jeg har lagt mest vekt på lyden og diskresjon så langt, vil helst ikke at den skal se ut som en konkuransebil da den også er min bruksbil ;) kanskje litt dumt når man skal i konk men sånn for d være akkurat nå :)

Er masse jeg kunne tenkt meg og gjort annerledes i bilen som f,eks brukt metallbafler ol, men har ikke tilgang og utstyr til dette,så jeg får se om noen kan fikse dette for meg ettervært.

så om noen lurer på hvorfor jeg ikke har gjort sånn og sånn så beror d nok mest på at jeg ikke har tilgang på div ting og ikke minst utstyr, så da får man bruke hva man haver som d sies ;)

tenkte å legge ut hele tråden her fra bilstereoforumet men har ikke peil på åssen man gjør d, så jeg legger til linken i stedet ;)

http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

Legger ut noe av det. Hilsen Nautiluz

Dette er da innkjøpt

Spiller: (Før) Alpine CDA-9855R (Nå) Alpine DVA-9965R,

Prosessor Alpine PXA-H701,

Rux Alpine RUX-C701

Frontsett: DLS Diskanter og Mellomtoner

Midbass: 2stk RE8

Subber: 2stk Cadence Wild Beast

Forsterkere: 4stk Genesis Dual Mono

Forsterker(sub) Hifonics Colossus XX

Signalkabler: Overgang til optisk fiberkabel

(Før) 3stk EVUS RCS 50

Høgtalerkabler: Supra PLY 3,4

Strømkabler: 50kvmm og 25kvmm fra Torshov:ah:

Tilbehør: Div Stinger

Batteri: kinetik HC1800

Demping: VIBROMAT M1 og BITOPLAST en så lenge.

Bilen

DSC00069.jpg

DSC00068.jpg

9jxp5500albkhy7lzmpz.jpg

w9braqsw4esobhsddrfz.jpg

FørDSC01330.jpg

2 stk wilbeast men kun bilde av 1 da

DSC00084.jpg

DSC00085.jpg

Genesis Dual Mono

DSC01417.jpg

HIFONICS XX-COLOSSUS 2

DSC01698.jpg

DSC01706.jpg

DSC01699.jpg

DSC01704.jpg

DSC01705.jpg

Slik så d ut etter jeg reiv ned gamle anlegget.med gammle asfalt plater, huff

DSC01368.jpg

Her begynte jeg å fikse kickpanelet, er ikke kasse bak nå, men får se om jeg ikke bygger d ved en senere anledning

DSC01381.jpg

Bakplaten dempa med STP.

DSC01382.jpg

Kickpanelet dempet

DSC01392.jpg

Kickpanelet montert

DSC01393.jpg

Bassen montert i panelet

DSC01396.jpg

Da har jeg fiksa andre siden også, da ble d slik

DSC01426.jpg

DSC01427.jpg

DSC01430.jpg

DSC01433.jpg

Har brukt STP plater på denne siden også, glemte å ta bilder, men d er likt gjort på begge sider

DSC01435.jpg

DSC01424.jpg

beklager denne gule ledningen dær, ikke fått bort den enda

DSC01437.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 271
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var litt lang tråd til å legge ut alt på en gang så måtte dele den opp. Men her har du hvertfall resten. :)

Gjort litt i helgen, har prøvd å vinklet inn diskantene i A-stolpen, d tok litt tid;)

Hullene i A-stolpe panelet, er noe fra et gamelt prosjekt, så d er ikke noe å bry seg om, blir tettet:)

DSC01440.jpg

DSC00035.jpg

DSC00034.jpg

DSC00032.jpg

Da har jeg fått en par bilder til på pc`n;)

Beklager den stygge benken:(

DSC01456.jpg

DSC01455.jpg

DSC01457.jpg

Vel nå har "gutta" blitt aktive igjen på sine tråder ser jeg,hehehehe

får legge ut litt bilder av d lille jeg har gjort da;) litt kjedelig kabeldragning har man måttet gjort også:P hehehe

d er 3stk signalkabel på venstre siden fra Evus RCS-50 (skulle hatt RS500 menmen) å så er d høytalerkabel på høyre side til frontsettet fra SupraPly 3.4

Så ligger den gamle høytalerkabelen på venstre gulv som jeg tenkte jeg skulle bruke til midbassene så lenge:)

så får vi se da åssen dette går, er så utrolige bra bygg her inne så;)

DSC00004.jpg

DSC00005.jpg

DSC00381.jpg

DSC00001.jpg

DSC00002.jpg

DSC00003.jpg

Da er d gjort bittelitt, men ikke mye, går treigt her i gården.

men d var rust i golvet til batteriet, så d måtte jeg ta tak i.

DSC00021-1.jpg

DSC00025.jpg

her er d syregrunnet

DSC00026.jpg

her er d lakka litt

DSC00030.jpg

Her fikser jeg ei enkel ramme til batteriet, men hadde ikke nytt stål, så da tager man hva man haver dessverre.

DSC00034-1.jpg

nedslipt og klar til sandblåsing

DSC00036.jpg

sandblåst og syregrunnet

DSC00038.jpg

Litt demping må vi ha

DSC00048.jpg

DSC00044.jpg

DSC00050.jpg

DSC00049.jpg

batteriet på plass

DSC00053.jpg

Så er d kassa,den er ikke ferdig enda men påbegynt. d er Dag Johansen som har æren av å ha skåret ut platene

DSC00015.jpg

DSC00018.jpg

DSC00065.jpg

Dette som er gjort til nå,så d går da litt framover:ca:

litt nye bilder, ikke mye men er snart ferdig med A-stolpe panelene

DSC00066.jpg

DSC00067.jpg

DSC00068-1.jpg

DSC00069-1.jpg

Her er den straks klar for å kle med vinyl, tenkte å lakke da men......

DSC00086.jpg

gadd ikke ta bilde av begge, men nå er d kun et strøk igjen med filler som skal sprøytes og mattes lett ned med 1000 papir og da skal jeg lakke den, dette fikk jeg ikke tid til før jeg reiste til oslo igjen.

DSC00089.jpg

dette er kun prøvemontering, noen som tror dette blir bra da, selvsagt skal jeg ha ramme bak, men som sagt kun en test for å se ossen d såg ut, så testa jeg litt lyd sammtidig da;)

DSC00088.jpg

åsså er d uforusigbare hendelser som tar litt kr av deg og forsinker bygginga, får i går gikk turbo`n til h...... på tur til oslo:ak:

så da blir d skruing i stede for bygging når jeg kommer hjem:mad:

Da har jeg fått gjort litt igjen så nå er A-stolpene ferdig. ble ikke helt som planlagt men dem ble lakka svart. og etter min mening så ble dem helt ok. ettersom d er bruksbil så skriker ikke akkurat å d er noe som er greit for meg, jeg VET d kunne blitt penere med annen farge men nå ble d sånn;)

DSC00505.jpg

sette fast kabelen bak sånn jeg

DSC00542-1.jpg

Æsj... var litt vel mye støv her gitt :P

DSC00516.jpg

DSC00544.jpg

Mellomtonene er satt i kasser, men ettersom jeg skal sette i 4" når den andre dashen er ferdig så la jeg ikke altfor mye arb i finishen nå.

DSC00492.jpg

Måtte skjære ut å gjøre den litt større :P

DSC00499.jpg

DSC00502.jpg

DSC00520.jpg

Noen fler bilder ;)

DSC00540.jpg

DSC00454.jpg

DSC00455.jpg

DSC00456.jpg

DSC00535.jpg

DSC00533.jpg

DSC00538.jpg

DSC00534.jpg

DSC00539.jpg

Sånn ser d ut under dashen på høyre side for tilfellet

DSC00589.jpg

Så var d midbassene igjen da, 6,5" duger ikke sa jokke gutten, så da får vi fikse 8" da, men d duger ikke d heller:ca:

litt sveising måtte jo til, ellers rister vel bimmer`en i fra hverandre, hehehe

DSC00587.jpg

DSC00559.jpg

DSC00565.jpg

Dette er da gjort til nå, må få no mer ording på finishen selvsagt, men først skal ting fungere som d skal;)

håper dette vil funke ettervært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satan for en lang post!

Ser jo veldig lovendes ut det her da.

Jeg syntes bilen min spilte bra, og det var bare et anlegg som bokstavelig talt ble "kastet" inni bilen.

Men du må oppdatere bildene av bilen utvendig, for de felga der sitter på bilen min nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satan for en lang post!

Ser jo veldig lovendes ut det her da.

Jeg syntes bilen min spilte bra, og det var bare et anlegg som bokstavelig talt ble "kastet" inni bilen.

Men du må oppdatere bildene av bilen utvendig, for de felga der sitter på bilen min nå :)

Hehehe ja jeg skulle vel gjort d da, men har rota bort siste bilde med andre felger og har ikke fått tatt nye bilder etter d da serru ;)

Nå er nå E34 en bil man for god lyd ut av da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det der kan bli JÆ%&% rått =)

Gleder meg til og se det ferdig :)

Ting tar dessverre litt tid, så her må man ha litt tålmod ;) pga brukket ribbein så må jeg ha en liten pause også :( men så snart formen tilater d så begynner jeg med bagasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Ja? Skjer det noe? Blir det ikke litt stort med 8" i kick panelet?
skjer ikke stort nå nei, men d blir nok snart. hvorfor skulle 8" være for stort da? :? blir nå en god fet midbass, og hører overhode ikke at subbene kommer bakfra, akkurat slik d skal være :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Skjer fremdeles ingenting her eller? =O Intressant lesing da jeg har planer om anlegg i min e34 i framtiden. Bra jobba btw ;)

usj nei :( ikke hatt tid enda dessverre, driver å fikser bilen litt smått også, er en del slitedeler som må byttes så ting tar tid, håper jeg kan begynde igjen snart men bilen må bli i orden først og må ha tid dessverre :cry:

Takk for komplimanget på byggingen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Du skulle gjerne fått lov til å bygge litt i min bil :P

Er ikke noe flink til akkuratt den delen :P

Takk for komplimanget :) er mye arb igjen på bilen ennå dessverre, men håper jeg kan begynne igjen om et par uker, har hatt liten motivasjon men d begynner å komme tilbake+ at man må ha tid da selfølgelig 8)

Hadde du bodd nærmere så skulla jeg hjelpa deg da vettu :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...