Gå til innhold

DIY. montere skjerm og dvd i e36


Anbefalte innlegg

her er hvordan jeg monterte skjerm og dvd spiller i min e36:

komponentene jeg brukte var PYLE PLVHR71IR skjerm og PYLE PLDVD134F dvd-spiller.

sånn ser det ut ferdig montert:

1jz0.jpg

vnpyrlssgc0eyio9589p.jpg

dvd spillern passer som "hånd i hanske" i hanskerommet :)

d9gr56u3beg4j9zl1gjg.jpg

det følger med ramme for innfelling med skjermen. den har jeg festet med strips:

4od7.jpg

stripsene er festet i selvklebende stripsfester, og de sitter faktisk veldig godt.

og det er plass til å stikke hånda inn i hullet midt i ramma for å stramme stripsene.

5dl5.jpg

jeg hadde ikke kjørecomputer i bilen, bare analog klokke og hyller. plukka ut klokka og øverste hylla, og så plukka jeg ut hele ramma rundt og sagde av denne (gul stipla linje)

6af4.jpg

måtte skjære løs en flik i bakkant av hanskerommet for kablene. skjærte akkurat så stort at pluggene bak på spillern går inn der. da fikk jeg spillern helt inn:

7sz3.jpg

tilkoblingene bak på dvd-spillern:

8qf1.jpg

diskre plassering av mottakern til fjernkontrollen:

9yj7.jpg

et enkelt koblingsskjema over hvordan jeg kobla kablene:

skjemais6.jpg

kobla strømmen via et rele, og brukte remote ut fra cd-spillern til å styre releet slik at jeg måtte skru på cd-spillern for å få strøm til skjermen og dvd-spillern. og når jeg skrudde av cd-spillern så slokna alt. på den måten så slipper man inn i hanskerommet for å skru av dvd-spillern hver gang man stopper bilen (lett og glemme av også)

håper dette kan vere til hjelp for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Meget bra DIY Arild G.! Jeg har kjøpt ett par sånne sett før (spiller og skjerm), men har aldri fått med den rammen for innfellingen av skjermen! Utrolig irriterende! Men godt du fikk den med ;) Hehe..

Til admin; Make this one a sticky bastard! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo nesten orginalt ut jo.... :idea:

Det er faktisk *skremmende* at de fleste slike skjermer produseres i akkurat den tommestørrelsen som passer EKSTREMT godt akkurat der i E36-en. Som du sier, så blir resultatet slik at det nesten ser originalt ut.

Jeg skal ha en PC i bilen min, og skal ha et navigeringssystem, kontrollsystem og mp3-er der. Systemet skal være skinnet slik at det ser ut som iDrive :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...