Gå til innhold

Generell mekke tips/triks tråden


Glenno
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte kunne vært kjekt med egen tråd for generell mekking.

F,eks.

Hvordan enn bruker varme/frys på deler for skru, luftverktøy, skru av skruer som sitter hardt, bærekuler, planlegging, advarsler etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noe som har fungert for min del om en skrue sitter skikkelig er 5-56 på noen timer i forkant. Når jeg da begynner skru opp, skruer jeg litt tilbake igjen. Slik forsetter jeg til skruen er ute.

Annet er såkalt shocke ting som sitter hardt. Det vil for min del si gi et hardt rapp / shock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrow Super Slask er ett produkt som er mye bedre enn 556 ;)

Uansett, så vil jeg anbefale alle å kjøpe Latmann, litt skikkelige Piper, og helst også en momentnøkkel..

Hvor får enn kjøpt Arrow Super Slask (nytt for min del, bra :-) ), hva er piper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varme løsner de fleste ting:)

Okej, men f,eks hva varmer du på. Delen som er i senter eller ytterdel av hva som skal ut? (fint med forklaringer om hvorfor/deler etc skal være slik/rekkefølge også egentlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg legger om dekk pleier jeg smøre inn bolter, navringer med kobberpasta.

Kan være lurt og smøre de fleste bolter med kobberpast, eksempel luftenippelen på calipper, så sliper du at den knekker, om bremser er oppe så smør de inn, så slippe man at det ruster fast, gjelder egentelig alt av bolter, så slipper du og bli stående og banne og steike om 5 år når det skal opp igjen :) Dette skal i allefall jeg gjøre til en vane :D

jeg har også god erfraing med 5-56.

Har man gammel bil kan jeg anbefale spett, hammer, vinkel sliper og noen kraftige piper, også får man alltid bruk for et lite skrallesett også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varme løsner de fleste ting:)

Okej, men f,eks hva varmer du på. Delen som er i senter eller ytterdel av hva som skal ut? (fint med forklaringer om hvorfor/deler etc skal være slik/rekkefølge også egentlig)

Om en skrue sitter noe jævlig, er det lurt og varme rundt, siden varme utvider, derfor vil skruen løsne lettere, varme har spart meg for endel knekte skruer når det gjelder eksos altså :)

EDIT: Kan man varme tannstanga? endeledda mine sitter noe helt jævlig, svar her og svar på pm er du snill om du vet, er ikke sikkert jeg sjekker hver eneste post i denne tråden.. Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pennzoil Z4 og QZ rustløsere er fenomenal,vi bruker de på jobben og det har rå effekt i forhold til det meste på markedet(har prøvd EN del)

kan nå komme med et tips til alle dere som skifter bremser selv: gjør GODT rent i alle glideflater,smør med aluminiumspasta mellom klosse og holder for å unngå "skrik"

bruk silikonfett på glidebolter.

Ved bytte av skiver,puss ren navplata og gjerne smør på alu.pasta på baksiden.møkk mellom navplate/skive fører til kast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varme løsner de fleste ting:)

EDIT: Kan man varme tannstanga? endeledda mine sitter noe helt jævlig, svar her og svar på pm er du snill om du vet, er ikke sikkert jeg sjekker hver eneste post i denne tråden.. Takk

Det er ikke direkte tannstanga du varmer da,men indre endeledd.vær forsiktig så går det bra å bruke varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Kan man varme tannstanga? endeledda mine sitter noe helt jævlig, svar her og svar på pm er du snill om du vet, er ikke sikkert jeg sjekker hver eneste post i denne tråden.. Takk

Endeledd: For egen del tenkte jeg meg en kule som jeg skulle slå flatt/ urunde på endeledda for å kunne trekke ut av en rund åpning. Slo derfor sideveies samtidig med gaffel med skrue samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varme løsner de fleste ting:)

EDIT: Kan man varme tannstanga? endeledda mine sitter noe helt jævlig, svar her og svar på pm er du snill om du vet, er ikke sikkert jeg sjekker hver eneste post i denne tråden.. Takk

Det er ikke direkte tannstanga du varmer da,men indre endeledd.vær forsiktig så går det bra å bruke varme.

Direkte flamme fra skjærebrenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...