Gå til innhold

DIY? Bytte språk på bordcomputer (obc, bc)


-Sammy
 Share

Anbefalte innlegg

Dette gjorde jeg på min 18taster obc i min e36, vet ikke 100% om det er samme tastekombinasjonene på de andre modellene men sannsynligvis. (så lenge du har CHECK-tasten!)

-------------------------------------------------------------------

Er du lei av å dra fram tysk-ordboken hver gang det kommer fram noe krusseduller på kjørekomputeren? Da er du på rett sted :) Det er meget enkelt å endre språket til noe mer forståelig som f.eks. engelsk.

1.) Skru på tenningen.

2.) Vent til en evt. check control er ferdig.

3.) Trykk inn 1000 og 10-tastene samtidig, da vil du få opp "Test-Nr."

4.) Trykk så 10-tasten.

5.) Da skal du få opp "LAND:0 D" D=deutchland (tysk).

6.) Trykk en gang på 1-tasten så skifter det til LAND:1 GB. Det er engelsk.

7.) Trykk SET/RES tasten.

8.) Og til slutt CHECK-tasten.

Da skal kjørekomputeren din vere på engelsk. :) Litt mer forståelig for mange.

DIY Gunnar ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg laget en tråd angående noe skifting/montering av ringer i instr.bord på E36,tok sikkert noen uker minst før eg fikk svar av moderator og enda lenger tid før den vart flytta over i DIY forumet.

Så TingTarTid men de svarer deg sikkert når de får tid,og denne virka jo grei så den kommer nok over i DIY forumet. Veit iallefall at eg skal ut å prøve dette på min OBC,hehe...

Takker :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte denne på min OBC, mener å huske at jeg hadde lille kjøre computeren i min gamle e36.

Gjorde det på følgende måte....

1. Hold the 1000 and 10 keys simultaneously

2. Press the 1 button until the display shows Funktion: 01

3. Press the Set/Res button.

4. The display will now show Sprache: 1 engl.

Well, yours will show some other language, but if you want English scroll through (by pressing the 1 button until you see: 1 engl.

Kanskje noen her som trenger å skifte språk fra tysk til engelsk.

Lykke til folkens, funket for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-En kompis av meg var inne på BMW her i ålesund og spurte om det var mulig å endre språket på computeren. Mannen bak disken fiklet en stund med pc'n og mumlet noe om at bilen hans er importert fra tyskland. Da gikk det visst overhodet ikke å få engelsk språk på computeren. Ferdig med det. Dette var fra "fagmann" hos BMW :wink:

Menne fortsatt, DIY Gunnar ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen er importert fra tyskland eller gud vet hvor , der engelsk ikke er språkvalget i kompen og heller ikke ligger inne som valg , så legger forhandler inn softwaren som skal til for at det blir engelsk i display.

Var dette på Brages i Spjelkavika ??

Jeg skal gjøre det der , og det koster ca. 900.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen er importert fra tyskland eller gud vet hvor , der engelsk ikke er språkvalget i kompen og heller ikke ligger inne som valg , så legger forhandler inn softwaren som skal til for at det blir engelsk i display.

Var dette på Brages i Spjelkavika ??

Jeg skal gjøre det der , og det koster ca. 900.-

Dette var på brages ja. Men min var importert fra tyskland i 2005 og jeg har ikke vert inne for å få endret software på min. Fungerte helt fint å endre språket til engelsk.

Prøv oppskrifen på din komputer før du stikker til Brages da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går dette ann på e 39 også?97mod..

Det er samme prosedyre på e34, tror jeg iallfall.

Men på e39 så tror jeg dette vil virke:

--------------------------------------------------------

Jeg restify, holdes ikke ansvarlig for noe av det som kan gå galt dersom du/dere prøver dette. Jeg har ikke prøvd akkurat denne oppskriften som er til e39, så du/dere gjør dette på eget annsvar. Dette er info jeg har hentet fra flere forskjellige nettsider på engelsk og tysk, for så å sette det sammen etter beste evne så det er forståelig. Oppskriften til e36 derimot kan jeg gå god for, den har jeg selv testet. Men det hadde vert fint om noen kunne ha testet denne for e39, for da ville vi visst om den har noe i tråden å gjøre. Da kan den hjelpe mange andre. Takk.

--------------------------------------------------------

1.) Sett tenningen til trinn 2.

2.) Hold inne Check-knappen, hold den inne til jeg skriver du kan slippe den igjen. Du vil få en check kontroll, enten sier den "CHECK CONTROL OK" eller så viser den om noe er galt. Men ikke bry deg om det.

3.) Du holder fortsatt inne check-knappen. Snart får du opp "TEST-NR. 01" Da kan du slippe knappen

4.) Trykk nå flere ganger på Check-knappen til du får "TEST-NR. 10"

5.) Trykk så på Reset-knappen til du får opp "LAND: XX XX" der jeg skriver XX står det noen tall og bokstaver. Disse viser hvilket språk computeren er på. Er den på tysk vil det stå "LAND: 00 DE" -tror jeg.

6.) Trykk på Reset-knappen til du får "LAND: 01 UK" det er engelsk.

7.) Så trykker du Check-tasten igjen og skrur av tenningen. Da tror jeg det skal vere lagret. Skru på igjen og sjekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går dette ann på e 39 også?97mod..

Det er samme prosedyre på e34, tror jeg iallfall.

Men på e39 så tror jeg dette vil virke:

--------------------------------------------------------

Jeg restify, holdes ikke ansvarlig for noe av det som kan gå galt dersom du/dere prøver dette. Jeg har ikke prøvd akkurat denne oppskriften som er til e39, så du/dere gjør dette på eget annsvar. Dette er info jeg har hentet fra flere forskjellige nettsider på engelsk og tysk, for så å sette det sammen etter beste evne så det er forståelig. Oppskriften til e36 derimot kan jeg gå god for, den har jeg selv testet. Men det hadde vert fint om noen kunne ha testet denne for e39, for da ville vi visst om den har noe i tråden å gjøre. Da kan den hjelpe mange andre. Takk.

--------------------------------------------------------

1.) Sett tenningen til trinn 2.

2.) Hold inne Check-knappen, hold den inne til jeg skriver du kan slippe den igjen. Du vil få en check kontroll, enten sier den "CHECK CONTROL OK" eller så viser den om noe er galt. Men ikke bry deg om det.

3.) Du holder fortsatt inne check-knappen. Snart får du opp "TEST-NR. 01" Da kan du slippe knappen

4.) Trykk nå flere ganger på Check-knappen til du får "TEST-NR. 10"

5.) Trykk så på Reset-knappen til du får opp "LAND: XX XX" der jeg skriver XX står det noen tall og bokstaver. Disse viser hvilket språk computeren er på. Er den på tysk vil det stå "LAND: 00 DE" -tror jeg.

6.) Trykk på Reset-knappen til du får "LAND: 01 UK" det er engelsk.

7.) Så trykker du Check-tasten igjen og skrur av tenningen. Da tror jeg det skal vere lagret. Skru på igjen og sjekk :)

hvilken knapp er reset knappen da?? så ska jeg prøve dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...