Gå til innhold

Fylle på olje på automatisk bakluke åpner e39


khskjong
 Share

Anbefalte innlegg

Et lite spørsmål: Er dette standard på alle E39, eller er det ekstrautstyr?

Har sett flere andre som har det.

Er ganske kjekt å ha når en har henda fulle av varer og ikke greier å åpne luka uten å sette alt fra seg. Irriteter meg grønn over at jeg ikke har det noen ganger :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpe og tank er en enhet sitter i reservehjulsbrønn v side mot bakplate, denne skal ikke etterfylles men du kan jo prøve. Skru løs pumpa løsn slangeklemma som fester den blanke koppen på siden hold koppen ned og vri/bryt løs denne nå kan du fylle på litt olje i beholderen type rød olje vet ikke helt type men.Nivå sjekkes når koppen er på igjen og pumpa holdes i monteringsstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg absolutt. Er jo bare noen "sylindre" som åpner luken. Men det er jo koblet opp i mot nøkkelen også. Det er jo det som gjør det så genialt. Når du kommer med varene kan du åpne luken på avstand med nøkkelen og bare lempe varene inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bruk servo olje... det er hydraulikkolje som skal brukes og det er greit å komme til hvis man har skrudd litt før.

Problemet er jo at det ikke alltid løser hovedproblemet, nemlig at lukene ikke løfter seg....

Prøv først å lukke opp den øvre luka (glasset) og se om den nedre bakluka klarer å karre seg opp. Gjør den det er det henglsene og eller demperne på den øvre luka som er defekt.

Det er et kjent fenomen at henglsene gor seg etterhvert pga. den store belastningen. Da ser du at toppen av den øvre luka ikke lenger flukter mot taket og kanskje åpningene mellom glasset og bakskjermene ikke lenger er helt ok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bruk servo olje... det er hydraulikkolje som skal brukes og det er greit å komme til hvis man har skrudd litt før.

Ok, er kanskje best å kjøpe orginal olje hos BMW..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...