Gå til innhold

Bmw scanner 1.4.0 problemer


kenitos
 Share

Anbefalte innlegg

Her har du den:

Go ahead and install the bmw scanner software. After you're done, plug the scanner into your OBD2 port, without having it plugged into your computer. Wait like 5 seconds (not 100% you even need to wait the 5 sec). Then, plug it in. Your computer will try several things. It'll attempt to find the driver and succeed, or not. Doesn't matter.

Go to http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm and scroll down to the box with listing of drivers of different operating systems. Since we're doing windows, I'm only covering that. The 1st row shows windows. All the way at the right hand side, under comments, you'll see "setup executable". You can download the drivers themselves but this thing does it all for you. Much easier. Once downloaded, install it. A black DOS like window pops up and installs it. The box usually disappears in like 5 seconds. (installerer veldig kjapt, så er ikke sikkert du ser denne DOS boksen)

printscreen for hva du skal trykke på i linken over her:

sxyjgbvt4c270t88iagm.jpg

Once done, go to control panel, then device manager (enhetsbehandling) and right click on bmw scanner (usually under other devices) to select update driver software.

Select the option "Browse my computer for driver software". Then pick Let me pick from a list of device drivers on my computer. Select towards the bottom "Universal serial bus controllers. On the next screen, on the left hand side under manufacturer, look for FTDI. When you click on it, to the right, select USB Serial Converter. Then click next. A message will pop up saying armageddon will reign down upon you and your computer if you install this and it isn't compatible. I decided to go for it and take the risk. Once installed, open up your bmw scanner software and start messing with all your options.

Have fun!

Sitert fra første innlegg på dette forumet: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=942966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Installerte nettopp BMW Scanner 1.4.0 selv på en Win7 64bit.

Min fremgangsmåte:

1. Installere BMW Scanner programmet

2. Plugge til scanneren i USB.

3. Installere driveren manuelt (jeg kan sende den jeg fikk med på CD sammen med scanneren min om noen trenger)

4. Plugge scanneren til bilen, vente 5-10 sekunder, slå på tenningen (hakk 2)

5. Starte BMW Scanner programmet på PC'en

6. Begynne å bruke programmet.

Det skal strengt tatt ikke være mer hokus-pokus enn det, det kan være en fordel å kjøre programmet som administrator om ikke brukeren din har administrator rettigheter på PC'en. (høyreklikk på BMW Scanner ikonet på skrivebordet og vel "kjør som administrator")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...