Ahagmann Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 Hei. Har funnet disse lyktene som er laget av Hella og som er facelift lykter som ifølge beskrivelsen skal passe til min bil som er produsert før 09/98: http://www.schmiedmann.no/63120025191/p ... ummer.aspx (Er selvsagt en vurdering å kjøpe brukt orginalt med gen 3 ballster fra Ebay for ca 5500 kr) Jeg har orginal xenon fra før med hella gen 2 ballaster med D2S pærer. Alle lykter som er facelift bruker hella gen 3 ballaster. Disse har braketter som kun passer til gen 3 ballaster, samt at pluggen som går til pæra på gen 2 ballast ikke vil passe til facelift lykt fordi monteringsflaten er anderledes til lyktehuset der hvor kontakten til pæra skal. (correct me if i'm wrong...). På mine gen 2 ballaster så går kabel rett inn i ballasten, ingen kontaktplugg. Så hvis jeg da må bruke gen 3 ballaster med nye facelift lykter grunnet andre festebraketter og evt andre pærer. Må det da loddes på en kontakt fra kabelen som gikk til gen 2 ballasten fra motorrommet, som deretter kan plugges inn i inntaket til den nye gen 3 ballasten? Har noen her gjort dette før? Må noe kodes om? Hvor får man en slik løs plugg evt? (kan jo selvsagt lodde også ta en krympestrømpe utenpå, men liker å ha det orginalt) Har googlet i en times tid, finner ikke noe svar på dette, merkelig iom at dette er en populær retrofit... Setter pris på litt hjelp ang dette Edit: fant en DIY: http://www.bmwdiy.info/celis-front/index.html Men den sier ingenting om å bruke kabling som tidligere gikk til gen 2 ballst til gen 3 ballast. Er det rett og slett kun + og jord og ingen styresignaler osv så er det jo lett som en lek, men finner altså ingen informasjon om dette. Hvis jeg må sette opp noen releer osv for å celis ringer til å fungere som orginalt er ikke dette noen stor sak. Men er altså forundret ang kabling fra gammel ballast gen 2 overført til ny ballast gen 3. ( jeg skriver som jeg prater, både på inn og utpust. Håper likevel at problemet er forstålig ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ahagmann Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2012 Ingen her som har oppgradert til facelift xenon og har hatt gamle xenonballaster orginalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Trives godt med mine originale pre-facelift xenon-lykter jeg Trives også med oransje blinklys og 15" "ballonghjul". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulsen Skrevet Desember 8, 2012 Share Skrevet Desember 8, 2012 Har lyst til å gjøre akkurat det samme som deg. Har preface xenonlykter og vil oppgradere til facelift xenon. Håper på flere svar i denne tråden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-alpin Skrevet Desember 8, 2012 Share Skrevet Desember 8, 2012 Henger meg på her da jeg lurer på samme ting.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Desember 9, 2012 Share Skrevet Desember 9, 2012 Jeg har gått fra Preface Halogen til Facelift Xenon. Du må ha noen plugger som passer inn i boksene ja (Ta en telefon til GS de vet nok hvilken plugg du trenger) Må ikke kodes om nei. Selv har jeg nå byttet fra de Crappy ballastene til Hella med noen 55W ballaster fra Vvme (Passer rett i, uten modifikasjoner) da jeg bare hadde kødd med Hella sine, men jeg men hjernen min er programmert til 55W i og med at det er Halogen orginalt på min, så skal du ha uorginale må du ha 35w ballaster. Ellers så passer alle koplinger over untatt blinklys men der følger det med overganger om du bestiller ett lyktesett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ahagmann Skrevet Desember 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2012 Trives godt med mine originale pre-facelift xenon-lykter jeg Trives også med oransje blinklys og 15" "ballonghjul". Smaken er som baken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ahagmann Skrevet Desember 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2012 Jeg har gått fra Preface Halogen til Facelift Xenon.Du må ha noen plugger som passer inn i boksene ja (Ta en telefon til GS de vet nok hvilken plugg du trenger) Må ikke kodes om nei. Selv har jeg nå byttet fra de Crappy ballastene til Hella med noen 55W ballaster fra Vvme (Passer rett i, uten modifikasjoner) da jeg bare hadde kødd med Hella sine, men jeg men hjernen min er programmert til 55W i og med at det er Halogen orginalt på min, så skal du ha uorginale må du ha 35w ballaster. Ellers så passer alle koplinger over untatt blinklys men der følger det med overganger om du bestiller ett lyktesett. Så din anbefalning er da nye facelift xenon lykter og heller kjøpe uorginale xenon ballaster for deretter å kjøpe kontaktplugger til lyktehuset fra de uorginale ballastene? Er de nye orginale hella ballastene så forferdlige, eller tenkte du på de gamle som jeg har? På mange av lyktene så følger jo de nye hella ballastene med hvis du kjøper brukt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ahagmann Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2013 Og her er svaret: 9006 hunn plugger med tilhørende kabler, selges for 6,88$ på Ebay Klipp av den gamle kabelen som går inn i den gamle ballsten, lodd på disse og sett på krympestrømpe, plugg de nye kontaktene inn i de nye gen3 ballastene . Strøm til Halo ringene fikser du via et rele som tar strøm fra en pålitelig 12V kilde, stryrestrøm kan man fks ta fra parklys Dette virker som en bra løsning for meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå