Gå til innhold

Elektrisk tilhengefeste


argi520dat
 Share

Anbefalte innlegg

Ingen som har vært borti dette?

Når jeg trykker på knappen blinker den sakte rødt (som den skal når kula er på vei inn og ut) for så å blinke raskt rødt.

Hvis jeg slipper knappen og prøver på nytt går den tilbake til grønt lys, altså er den festet i "ute" posisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke elektrisk hengerfeste selv.

Men lurer litt på om du har kjøpt bilen brukt hos forhandler, ny, privat, eller importert bilen selv.

Er svaret blant de to første alternativer, har du 5 års reklamasjonsrett. Og da er det bare å parkere utenfor verksted og få fikset feilen gratis.

Skulle svaret være blandt de to siste, tviler jeg på at du får svar her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har vært borti disse (har vanlig avtagbart selv) høres det ut (utifra beskrivelsen din) som om det ikke går ut av lås når du vil felle det inn.

Har du prøvd å rikse litt på det eller gi det et lite kakk mens du trykker på knappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen bevegelse overhodet, f.eks at den beveger seg noen cm før den plutselig stopper opp? Har du nok guffe i batteriet i bilen? Forsøkt å fjerne/sette inn sikringen igjen?

Dersom bakluken står åpen ca 30 minutter, vil bilen koble ut hele hengerfestefunksjonen. Ved å lukke bakluka, og åpne den igjen, settes systemet online på ny. Mulig du kan forsøke en slik type reset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Har tatt ut og satt inn alle 3 sikringene bak som går til hengerfeste, hjalp ikke.

Lot bakluka stå oppe i 45 min, lyset i dioden var slukket når jeg kom tilbake, så antar bilen hadde "skrudd av" hengerfeste. Virdet heller ikke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Endelig var dette i orden igjen!

Det var like før jeg kjøpte et nytt, tenkte at jeg måtte se på dette først. Er jo trossalt utdannet bilmekaniker..

Tok av støtfanger bak, tok selve kula med motor og alt fra selve ramma/bjelken innenfor støtfangeren. Satte deretter kula i skrustikka og tok av belgen. Tilsynelatende så alt bra ut, ingen rust eller andre åpenbare feil.

Tok av motor og testet denne på bilen, koblet den til og brukte knappen. Motoren gikk fint begge veiene. Problemet viste seg å være at wiren som motoren en festet til satt fast. Jeg brukte en tang for å få denne løstnet. Løstnet med en gang, men satt nok fast til at motoren gik i "stopp!-noe-sitter-fast-modus" (trolig er var det giret som wiren er festet til som satt fast)

Montert og testet alt - virker som en drøm! :D:D

Et par bilder for evt andre med samme problem:

fqnjs5nekb8gan5pdl5j.jpg

tbk4z60is9ismdsmx88b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...