Gå til innhold

Trenger en guide/diy for keyless entry e36


kimf
 Share

Anbefalte innlegg

Her kommer en liten enkel guide, bare spør hvis det er noe som ikke kommer fram her.

Kjøpte denne til under 100 kr inklusiv frakt http://www.ebay.co.uk/itm/180797025554? ... 715wt_1344

her er flere linker til selgere som selger samme boks

http://www.ebay.co.uk/itm/Car-Remote-Ce ... 882wt_1344

http://www.ebay.co.uk/itm/Car-Remote-Ce ... 629wt_1344

boksen heter "CK-009 13P keyless Entry system"

0fal7k7w1vlxecsqqv7t_thumb.jpg

kobblet meg på ZVM modulen med 2 ledninger (lås og åpne)

og så kobblet jeg spenning til kittet (12v og jord)

gul og gul/svart er forsyningsspenning for dem innebygde releene, disse skal da forsyne output med et positivt signal til zvm modulen.

mener e36 fram til 1994 har zvm modul (sentrallås modul) denne ligger bak hanskerommet.

gw0fygj9ifvc6ekbm7sk_thumb.jpg

[CK-009 13P] -> bil

Rød -> +12v (denne kobblet jeg rett på en rød tykk ledning som forsyner zvm modulen med 12v)

Gul -> +12v

Gul/svart -> +12v

Svart -> Jord (denne kobblet jeg sammen med ene skruen til abs hjernen)

hvit/sort -> ZVM pin24 (lås opp)

hvit -> ZVM pin25 (lås igjen)

Her valgte jeg å lodde på pin24 og pin25 inni zvm modulen, men dem kan like greit kobbles på fra utsiden.

7jd8sw0ynlo96mk6tqy6_thumb.jpg

utrolig enkelt,billig og ikke minst nyttig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk samme problemer på min 318is, fjernkontrollen fungerer greit, er bare at man må låse/låse opp og låse igjen, litt tungvindt men det fungerer.

For å fikse dette problemet ditt kan du ta en titt her http://forums.pelicanparts.com/101-proj ... iring.html

På min var alle kablene avisolert og lå å gnisset mot hverandre, men hjalp ikke å fikse det på min, men ser at dem fleste blir kvitt det problemet at man må låse 2 ganger bare ved å fikse kablene til bagasjeluka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Dette prøvde jeg faktisk idag men fikk det ikke til å fungere likevel? Koblet akkurat slik du har beskrevet her men prøvde bare å dytte kablene inn i det hvite stikket for å teste, så kan jo være at jeg ikke hadde skikkelig kontakt. Dette må jeg prøve igjen i morgen å se, for jeg ble en smule frustrert når jeg ikke fikk det til:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra DIY :)

Gjennomførte dette på min bil i dag med dette kitet.

Det kan se avansert ut med alle ledningene, men du trenger egentlig bare 6 av dem;

Rød og svart til batteripolene, hvit og hvitsort til signal, og gul og gulsort til +12v (rød pol) :)

Har du forresten koblet deg til nødblinken for å få lyssignal når du låser bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kobler deg inn på varselblinklyset, spretter opp kontakten og kobler deg inn på 2 av ledningene der om jeg ikke husker helt feil. Du kan måle deg frem til hvilke to det er med å bruke et voltmeter å jorde dette for så å se hvilke ledninger som har pulserende strøm når du har trykket inn bryteren slik at den blinker. Jeg mener bestemt at det er en ledning pr. side på bilen så begge må kobles innpå. Det er de brune ledningene dine som skal brukes på det kitet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kobler deg inn på varselblinklyset, spretter opp kontakten og kobler deg inn på 2 av ledningene der om jeg ikke husker helt feil. Du kan måle deg frem til hvilke to det er med å bruke et voltmeter å jorde dette for så å se hvilke ledninger som har pulserende strøm når du har trykket inn bryteren slik at den blinker. Jeg mener bestemt at det er en ledning pr. side på bilen så begge må kobles innpå. Det er de brune ledningene dine som skal brukes på det kitet der.

Så det er ingen pins på ZVM modulen som går rett til nødblinken?

Har noen her oversikt over alle pins på ZVM, og hva det går til?

Litt morsomt å koble slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kobla opp dette på E34'n i går! Helt konge! Aldri vært så fornøyd med en 100kr's modifikasjon i hele mitt liv.

Eneste jeg ikke gjorde var å kople til blinklysa, men skal gjøre det en kveld jeg gidder! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det samme zvm modul i E34 ? personlig liker jeg ikke at det blinker så masse når jeg skal låse/låse opp bilen, derfor valgte jeg å ikke kobble det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...