Gå til innhold

Hvordan fjerne dugg i frontlykt e60???


beemere39
 Share

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg en 2004 530da

den hadde dugg i venstre forlykt, kun i selve øyenbrynet! (led markeringslys)

Er det en grei måte å få ut duggen på? Tror ikke det er mulig å fjerne noen pærer der så er vanskelig å få inn luft!

Er klar over at det mest sannsynlig kommer tilbake, men hadde vært kjekt å få fjerna den av og til om ikke annet!

Tar imot erfaringer og gjerne tips og triks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første tips, bruk søkeknapp på forumet før du poster en tråd:) ligger 12342 tråder om dette.

Andre trips: Slet med det selv, men ikke nå lenger etter jeg kjøpte en pakke med 30 x 5g Silica Gel silica og plaserte inni lyktene hver lykt har 5 poser. Det dugger kanskje litt når en høytrykkspyler, men det blir fort sugd vekk av posene. Søk på ebay.com på selica gel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits å gå på Ebay for å finne små selica gel poser...spørr på skobutikker/klesbutikker om de har noen poser liggende...dette pleier å følge med ting som kommer derifra inni skoesker osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjør det, men det er veeeldig småe, prøvd det og. Ligger vel på under 1g-2g, litt lite. i såfall så må du putte inni en hel by. Største jeg fikk var på 1,2g, det funket, men tok dagen eller to før duggen var helt borte, så kjøpte nå 5g og det suger lykten tør på en tid som og ta sigarett. Jo høyere g jo bedre, men meget fornøyd med 5g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å bare klipse av bakdekslet på lykten og kjørt rundt med det åpent en times tid. Da er all dugg somregel borte.

Men, silica-poser var jaggu ikke dumt.

Værre var det med grøftelyktene mine. Ble nødt til å borre hull i bunn på de, ettersom de har hatt tendenser til å fylles som små innsjøer.

Valeo må være den største søppel-produsenten i verden, hva angår å holde fukt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke disse byttes av og til da?

Det blir jo litt tungvindt? :?

Over hode ikke tungvindt, alt gjøres med hender no tools needed. Jo de må byttes, men når det ligger 5 poser i en lykt så holder det grådig lenge, merker når en må bytte ved at dugger ikke forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke disse byttes av og til da?

Det blir jo litt tungvindt? :?

Over hode ikke tungvindt, alt gjøres med hender no tools needed. Jo de må byttes, men når det ligger 5 poser i en lykt så holder det grådig lenge, merker når en må bytte ved at dugger ikke forsvinner.

Nå vet ikke jeg hvor let det er og komme til inni lykta på E60, men E39 er det jo litt små hull bak pærene, er ikke sikkert det er like enkelt der :? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nei nå har jeg ikke hatt fingrene mine i E39 lykter, men på E60 så er det ett sku lokk som åpnes når ae og langlys pæren skal skiftes. Der plaserer jeg posene rundt inni bak reflektor og litt avstand fra pærer da. Mulig E60 lykter er større rom inni en E39 da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nei nå har jeg ikke hatt fingrene mine i E39 lykter, men på E60 så er det ett sku lokk som åpnes når ae og langlys pæren skal skiftes. Der plaserer jeg posene rundt inni bak reflektor og litt avstand fra pærer da. Mulig E60 lykter er større rom inni en E39 da.

Bestilte 50 5 grams poser jeg, 55 kr :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 year later...
det gjør det, men det er veeeldig småe, prøvd det og. Ligger vel på under 1g-2g, litt lite. i såfall så må du putte inni en hel by. Største jeg fikk var på 1,2g, det funket, men tok dagen eller to før duggen var helt borte, så kjøpte nå 5g og det suger lykten tør på en tid som og ta sigarett. Jo høyere g jo bedre, men meget fornøyd med 5g.

Søker etter slike gel poser på ebay,og det er jo ikke noe problem å finne tilbydere. Men ingen som sender til Norge. Har noen en link til en selger som de har kjøpt gel poser av på ebay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...