Gå til innhold

Råd for knirk i interiør? e60


titansølv
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk nylig endelig slutt på de forferdelige knirkelydene gummipakningene i dørene laget etter jeg hadde brukt silikonstift tidligere for å preservere listene.

Det var fantastisk å bli kvitt de ulydene, men har blitt obs på litt annen knirk som ser ut til komme fra setene. Antar det er plastrammen rundt setet der med setememoryknappene osv som er synderen. Høres i utgangspunktet bare i svinger, men skulle gjerne vært dem foruten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silikon på listene mot knirking er en kortvarig løsning. Når silikonen er slitt bort, kommer knirkingen tilbake for fullt. Tro meg, jeg vet hva jeg snakker om. Hadde en E46T med samme problem.

Hvis jeg ikke tar helt feil, så har BMW kommet med et eget middel for å påføre disse gummilistene, -hør med din nærmeste BMW-forhandler.

Ellers hadde jeg suksess med Autoglym Vinyl & Rubber Care.

Brukte også hvit vaselin med godt resultat men det er litt klissete å holde på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve gummilistene knirker ikke lenger. Smurte dem inn med vanlig rapsolje og vips var knirkelydene vekk. Lydene jeg nå har startet å høre virker til å komme fra hardplastdelen rundt setene når jeg kjører i svinger og over humper. Høres litt ut som metallfjærene i et gammelt lastebilsete som slår opp og ned. Har ikke identfisert den spesifikke synderen skal det sies. Mulig at dørlistene må trykkes litt bedre på plass. Lurte mest på om andre e60eiere har opplevd det samme. Bilen er ellers så godt lydisolert at knirkelyder som ovennevnte blir veldig tydelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, beklager at jeg misforsto deg litt. Det er veldig irriterende med knirkelyder ja, og særlig i BMW`er som ofte er såpass godt isolert at det er få andre ulyder som forstyrrer roen.

I japser er det liksom ikke så farlig, for der knirker og skramler omtrent alt så da blir det så mye at man ikke gidder å begynne å lete etter opphavet til lydene engang :)

Opplevde litt knirk fra plasten rundt skinnsetene i min E46 jeg også, kan være greit å prøve å ha på litt plastfornyer her og der :-)

Lykke til og håper du blir kvitt problemet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

låner også denne litt! Har noe forbanna knirking bak i bagasjerommet ett eller annet sted. Knirker ved dumper o.l

What to do ?

Veit at listen på bagasjedøren ble byttet for 8 mnd siden (byttet denne selv) men knirkingen kom rundt vinterstid og har ikke forsvunnet.

Irreterer meg grønn på denne lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...