Gå til innhold

Knirking i dørpakninger e39 touring.


BMW-Askøy
 Share

Anbefalte innlegg

Har samme problem på min e60. Trodde først det var selve ruta som kakket mot et metall, men det er nok en pakning som lager disse forferdelige knirkelydene. Tror ikke en silikonstift kan gjøre noe med disse lydene. På flat vei hører ikke jeg noen knirking, men på grus eller ved bevegelse i bilen knirker det fælt. Virker som det har blitt verre.

Håper noen kan legge inn et lurt tips på dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem på min e60. Trodde først det var selve ruta som kakket mot et metall, men det er nok en pakning som lager disse forferdelige knirkelydene. Tror ikke en silikonstift kan gjøre noe med disse lydene. På flat vei hører ikke jeg noen knirking, men på grus eller ved bevegelse i bilen knirker det fælt. Virker som det har blitt verre.

Håper noen kan legge inn et lurt tips på dette innlegget.

Kanskje silikonstiften jeg så varmt ble anbefalt å bruke har noe med dette å gjøre?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart. Alle har soyaolje eller tilsvarende i hus. Ta med flaska ut sammen med en god dose tørkerull. Gå over alle lister...ikke spar...det setter ikke lukt. Når du er ferdig , går over igjen og tørk av overflødig som ikke har trengt inn i gummin...

Dette er ikke et kjerringråd. Dette er fra Bmw....Knirken forsvinner og listene lever lenger. Med silicon , morkner de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt offtopic, men det minner meg om en plass jeg jobbet for lenge siden, der vi tømte soyaolje fra en storkjøkkenkanner og over på ca 1dl flasker, og solgte det som smøreolje for toalettpumper til camping og båt, med litt proffe etiketter på for ca 49 eller 99 kroner :P Folk roste smøremiddelet opp i skyene og var storfornøyde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

FANTASTISK!!!

Endelig fått ro i sjela og sier farvel til søvnløse netter.

Tørkerull og rapsolje rundt gummilistene løste problemet.

Hadde aldri trodd løsningen skulle være så enkel. Forestilte meg demontering av alle dørpanelene, justering av vindusheiser, justering av hengsler, skeivhet i bilen og annet hælvettesmakt, men så var det bare silikonstiften jeg så ivrig har brukt for å "ta vare" på bilen som var årsaken.

Den knirkelyden som var tilstede under kjøring i min bil, som borret seg langt inn i ryggmargen og hørtes ut som en formue å måtte fixe er endelig borte.

TUSEN HJERTELIG TAKK TIL ALLE SOM KONTRIBUTERTE MED GODE RÅD. GOD HELG!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Ønsker og meddele min erfaring etter å ha søkt rundt på forumet.

Byttet pakning der de hadde begynt å bli litt slitt.

Smurte samtlige lister med soyaolje, benyttet sprøyte som jeg fikk gratis? på apoteket (følte meg som narkoman), som jeg sprøytet nedi pakninger der det er litt knotete å komme til.

Så teipet jeg to runder med el-teip omkring der dørlåsen låser døren om dere skjønner.

Det er nok ingen fasit for alle, men fungerer veldig fint for meg nå. Så nå er det noe påbegynnende klunking i forstilling som skal elimineres. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...