Gå til innhold

E36 318is Kompressor, trykksmåler?


Johanzn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en kompressor på bilen min, men lurer på åssen det er med å få koblet på en måler/instrument for kompressortrykket? Er ikke så veldig kjent med kompressor/turbo, så hadde vært fint med litt hjelp :)

Legger med noen bilder av motorrommet ;)

95ekv28x0ilm3oy94cka.jpg

r1k7h1df7v6fgzgxl3ww.jpg

4stz97ovh271jx1o30k5.jpg

13fh050w2rfskmk9ode5.jpg

i9ikg8orqmg8v9wd76sh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å se på bildene, men finner du noen nipler mellom kompressoren og motoren skal det bare være å koble seg på der. Evt med et t-rør hvis det er slange der fra før.

Syns reimhjulet på kompressoren så ganske stort ut så hvis ikke drivhjulet også er temmelig stort tror jeg ikke du har såå mye trykk. Ser ut som en Eaton M45 kompressor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på bilde nr 2 er det vel 3-4 vakumslanger mellom innsuget og fuelrail? Kjenner ikke motoren din så godt.. Der skal det funke med t-stykke osv isåfall. Pumpe og btr tror jeg ikke du trenger å tenke på hvis ESS mener montasjen er tilstrekkelig. Merker du no effekttap noen plasser i turtallsregisteret?

Intercooler er slett ikke dumt, men da må du jo flytte om på plasseringen av pressa.

Hadde en M65 på en hilux tidligere og der kokte jeg løs lakken på innsiden av panseret, så varme lager de hvis du spinner opp turtallet på den iallefall :)

Hvis du måler dim på reimhjulene kan jeg fortelle deg hvor mye ladetrykk du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...