Gå til innhold

DIY: åpner instrument cluster E39 for install gauge ring


mudbug
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å åpne instrument cluster for å installere gauge ring. Men så fant jeg den letteste måten å åpne de uten å vri alle i samme tid. Ikke vri for hard. Du kan brekke den.

1. Du kan bruke spisstang eller gjør du som jeg. Jeg bruker en liten rund stykk tre, sager kryssspor i den.

2. setter på 4 kniv på klipp som holder instrument

3. Vri skru mens du bruker flat skruejern for å sprette opp innen del slik at skruet går litt inn i kryss spor. Du fortsetter til skrue nr.2 og den midteste sist. Det er fantatisk å se instrument etter at ringen er installert.

Jeg kjøpte i Ebay, 33 EURO med sending. Den har sølv farge.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0567411577

x07zh8gopqpc3mzs6q6u.jpg

54rmvmlnwxe9gwrnpqn8.jpg

d1xpxj8xpw7rzc85531s.jpg

w5hxx6q6h60y00r2irzs.jpg

lhksxf8mixp6mo2zvuax.jpg

n491zltf383byzpmhj7g.jpg

2aqni8d56ggincl8v4a3.jpg

Før

88ataxksl06y241d8ver.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • 6 months later...
Har prøvd som deg. Satt inn 4stk kniver. Jeg brukte tang for å skru, men det resulterte i at plastikken sprekker. Prøvde også å lirke ut med en flattrekker, men det ble stygge merker. Jeg får ikke dette til. Har du noen tips?

Hei!. ikke skruer for hard slik at du knekker den. Jeg vrir krysset slik at den passet på spor som visste på figur nedenfor, så lirker ut med flatskrujern slik at krysset er i sporet. Så begynner du skrue nr. 2.

d1xpxj8xpw7rzc85531s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, for tips. Får prøve igjen i morgen. Det virker som om det sitter veldig godt. Da jeg skrudde på de virket det ikke som om de flyttet på seg. Som vist på bildet så skrus det mot høyre for å få det opp?

ja plasten blir tørr og sprø med årene,du kan også prøve å sette instrumentet foran en vifteovn så det blir skikkelig varmt så vil det gå lettere,men som sagt så er det greiere å fjerne hele skiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...