Gå til innhold

"KLUNK" i bakstillinga på E46en!!


Bjorni92
 Share

Anbefalte innlegg

Kom en rar lyd i kveld, høres ut som den kommer fra diffen. Når jeg girer til 2. gir kommer det et lite "Klunk" fra bakstillinga et sted. Hva kan det være? Prøvde å spinne på grusen og da begynte det å ule attpåtil men det ble borte etterhvert. Men klunkina er der fortsatt :(

Må jeg ha ny diff??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke subframe disaster. Det har heller ikke noe med diffoljen å gjøre (trengs i teorien ikke å byttes iløpet av en bils levetid).

Har en lignende lyd selv i min e46ci, men finner ikke ut hva det er. Har sjekket alt av foringer osv osv, men alt er bra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klunking fra bakstellet er desverre ikke et ukjent fenomen på e46.og i veldig mange tilfeller har man ikke klart å finne ut av dette heller,ikke bmw verksteder heller :^o

det er vanskelig å si direkte hva som årsaker klunkingen.kan være så mangt..

diff-foring,løs diffbolt,traversforing,"subframe disaster",løs eksosanlegg,generell slark i drivverk osv.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som regel er det ikke farlig annet enn utrolig irriterende å ikke finne ut av det :P

men det er vanskelig å si uten å vite årsaken..ulingen du snakket om kan ha noe med diffen å gjøre da den gjerne begynner å ule når den er sliten..men det er rart at den kom helt plutselig..hvor langt har bilen gått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest vanlige som lager klunk på E46 bak er; øvre bærekuler og øvre lenkearmsforinger.

Har også vært borti ett par tilfeller der det er slark i diffen, men det får du frem om du står i ro, legger inn 1.gir, begynner å sige fremover, legg så inn revers, slipp clutchen sakte ut, og om det da kommer ett klunk er det sansynligvis drivverks slark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...