Gå til innhold

Oo stor knirkeforing, E39. Grufult? Nei, kjøp rett verktøy


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Tja, er en teknisk sak, og det er vel ikke ett problem. Heller ett løst ett. Har observert at det er flere som sier at denne kulen er ett helsike og bytte. Jeg stålsatte meg da, selvfølgelig. Før jeg skulle bytte på min egen. Begge sider.

Gjort på 1 time, dette var medberegnet rigging og nedrigging. Det er utrolig hva originalt BMW verktøy gjør! Ikke ett banne ord, gikk som smurt! Pelican parts leverer, alltid : )

Og hva har vi lært av dette gutter å jenter? Original verktøy, det sparer deg for mye frustrasjon og ikke minst slipper man noe demontering for å få lagt alt sammen i en presse.

Sitter man kun med en bil, så er det selvfølgelig å dra det litt langt å kjøpe verktøy til diverse jobber.

Følger noen bilder (begrenset hva man får av gjengestenger, kl 17 på en Torsdag. Så den fikk ett hardt liv, men er nå ikke en så spinkel man egentlig skal bruke.) :

0b8uaek8vemsputufwmv.jpg

hzapgwukzdhoalmndznq.jpg

hbg1zh77n4ddygfeg5gd.jpg

7hc61odkb0rerm3h0cl5.jpg

j7hnw8vzfi2x36vf7hff.jpg

hi532rok8u7mmkhp4rij.jpg

sukjyt3na6jekmifvoih.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500,- totalt. Rogern, jeg hadde samme planene. Kjenner dreier, så det var ikke der det stoppet (fått dreid mye spesialt opp igjennom) , det stoppet fordi jeg ikke visst hva slags mål jeg måtte ha. Ønsker du mål, kan du få det av meg. Gladelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500,- totalt. Rogern, jeg hadde samme planene. Kjenner dreier, så det var ikke der det stoppet (fått dreid mye spesialt opp igjennom) , det stoppet fordi jeg ikke visst hva slags mål jeg måtte ha. Ønsker du mål, kan du få det av meg. Gladelig

Ja tar gjerne imot målene hvis du har dem :D

Sparer jo lett inn 1500,- mot å sette bilen inn på verksted så dyrt var det jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel legge til at jeg har gjort noe jeg selv syntes er meget artig og se resultatet av. Uavhengig test.

Er monter Schmiedmann på høyre side og Koed på venstre, produsent av denne husker jeg ikke. Schmiedmann hadde selv stemplet esken og kulen.

Resultatet av dette er jeg meget spent på. Selvfølgelig, mange faktorer inne i bildet mtp slitasjen på kulene, men men.

Som flere sikkert har observert så er jeg generelt en stor skeptiker når det gjelder holdbarheten til Schmiedmann, men nå skal jeg selv skjekke. Om jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nilsen; Det finnes ingen delenummer (utenom org BMW. For dette er org), da pelican parts selger mye kopi (like bra det). Og dette er foreløpig ikke kommet som kopi, men forventet og komme i kopi i September. Har du is i magen, så vent til da. Da kommer det i nettbutikk. Har du hast, så kan du sende de en mail og referere til en Norsk bestilling som ble gjort for to uker siden ca. Bare si du skal ha "det samme". hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være flere.

-Dekkslitasje, innerst

-Man føler at "ræva" styrer

-Knirking fra bakstilling, over humpler, dårlig vei o.l

Kan enkelt skjekke den ved og jekke opp ene siden bak, ta tak i hjulet i bunn og dra det mot deg /skyve fra deg. Kjenne etter slakk med andre ord. Er det slakk tilstede, så ser man på baksiden (har du ikke bilen på bukk, men på støttebukker o.l hvor man ikke kommer lett til bak så kan det vøre behov for en mekaniker nr.2) om slakken er i kulen eller om den er i integral leddet, som er rett ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...