Gå til innhold

E46 318/320 med M47N


Waldez
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 year later...

Sjekket endel på bmwfans.info mellom 318d og 320d, begge såklart med M47 motoren. Fant ingen forskjell forutenom DDE enheten, men den er jo ganske åpenbar da...

Fant ingen forskjell mellom turbo, manifold, dyser, svinghjul eller girkasse. Finner heller ikke ut av 320d har balanseaksler i det hele tatt.

Hadde jeg gjettet, så er 318d en nedtunet versjon av 320d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når jeg sjekket tsracing.no sine sider, så har 318d og 320d like mye nm. Men 318d har 122 hk og 320d har 136 hk. Begge 2 for like mye nm i økning til 340nm, men 320d får 170hk og 318d får 150hk.

Så kanskje det er en forskjell allikavel, men hvor i alle dager skulle den ha vært...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når jeg sjekket tsracing.no sine sider, så har 318d og 320d like mye nm. Men 318d har 122 hk og 320d har 136 hk. Begge 2 for like mye nm i økning til 340nm, men 320d får 170hk og 318d får 150hk.

Så kanskje det er en forskjell allikavel, men hvor i alle dager skulle den ha vært...?

Er anna turbo på de ihvertfall.

Otis: 320D med 136 hk er gammelmotoren(M47) Motoren trådstarter mener heter M47N og har 150hk org.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å se på disse to linkene ser du at M47N 320d har balanseaksler noe 318d ikke har.

320d: http://realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AP71&mospid=47665&hg=11&fg=20 (se lengre ned på siden, der finnes det noe som heter "CRANKSHAFT DRIVE MASS COMPENSATOR". Dette finner du ikke på 318d : http://realoem.com/bmw/partgrp.do?model=EL71&mospid=47660&hg=11&fg=20

Ved å sammenligne varenr til dysene er de hhv. 13537789670 for 320d og 13537790630 for 318d. Altså er dysene forskjellig.

Det samme gjelder turbo som har varenr på hhv 11657794144 for 320d og 11657790223 for 318d.

Høytrykkspumpa som lager det enorme trykket til dysegalleriet er derimot det samme.

På grunn av alle forskjellene kan ikke en 318d omprogrammeres ved hjelp av 320d programvare til å få samme ytelser. Du kan mappe en 318d til å få litt mere hk enn en original 320d, men 320d kan mappes enda mere igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke du er helt klar over hva slags kostnad det dreier seg om... jeg antar vi prater om tu? har vel aldri vært levert tu2 i e46? men nå er ikke jeg veldig inne i e46 og 1,8d

forøvrig, for tu2 har jeg et oppsett med større dyser og turbo, dette koster over 30 000. kanskje billigere å bare kjøpe 2,0d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...