Gå til innhold

oppussing av felger


gjeewaytee
 Share

Anbefalte innlegg

hei

jeg tenkte jeg skulle hive meg på å få pusset opp felgene til våren kommer, men har aldri gjort slikt før. har skjønt at man må pusse de ned og lakkeres , men jeg trenger en detaljert forklaring (feks hvilket sandpapir, hvilken type lakk og evt hvilken type klarlakk)

her er noen bilder av en av de "fineste" felgene. de som står bak ser mye værre ut. de feltene som ser ut som måkeskit er liksom eir eller hva jeg skal kalle det og så er de områdene forhøyet litt. liksom klumpete på en måte. ikke slett flate som følger overflaten

aronbowlerfelgerogprer001.jpg

aronbowlerfelgerogprer002.jpg

aronbowlerfelgerogprer003.jpg

noen som gidder??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da har jeg begynt med sandpapir prosessen. litt av en jobb gitt, men det gåtr sakte men sikkert fremover

planen er å lakke de blank svart. kanten og, men er det noen som har et tips ang å dekke til "skruene" på felgen. tenker det blir litt vanskelig med papirteip. å smøre de inn med vaselin med en tynn tynn pensel...hadde det vært noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke mulig å skru fra hverandre felgene? Da ville det jo bli lettere å slipe ned de skadete stedene også.

Har samme felger, og samme problem selv, men har ikke turt å prøve meg på reprasjon ennå... Hadde vært fint om du hadde postet fremgangsmåte og resultat hvis det blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har overhode ikke peiling hvertfall om det er "ekte" skrudde felger. har prøvd med rett nøkkel og har prøvd på flere skrue..tatt ordentlig i, men de rikker seg ikke

EDIT: ser det står bbs på skruene forresten så da er de vel ekte eller delte som dere som har peiling sier :)

etter et søk på google skulle det vise seg at de er delte og visstnok svært sjeldne i 18" utgave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke mulig å skru fra hverandre felgene? Da ville det jo bli lettere å slipe ned de skadete stedene også.

Har samme felger, og samme problem selv, men har ikke turt å prøve meg på reprasjon ennå... Hadde vært fint om du hadde postet fremgangsmåte og resultat hvis det blir bra!

leste engang et eller annet om at hvis de er delte så må de settes inn i en stor skrumaskin som skrur opp alle samtidig. det var umulig å få de riktig balansert med å skru de sammen uten en slik maskin

jeg skal ta noen bilder underveis ja og poste etterhvert, men må si at det er ikke noe spesielt motiverende å stå på stedet hvil i minutter på samme plass med sandpapir for å få vekk klarlakken, det må da finnes en lettere måte og komme rett på aluminiumen uten å pusse seg ihjel

pusset jo med brettet sandpapir helt inn til der eikene begynner og der hadde jeg selvfølgelig prestert å slipe ned en halv cm oppover eikene . så då skiftet jeg fort om til at jeg må lakkere hele felgen opp igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager, forvekslet denne tråden me en anen tråd som var oppe netopp om noen replica felger..er jo en fordel om skruene sitter godt når de er delte :) men løs skal det gå ann å få dem..så må du få tak i nye skruer samt skjema hvordan du skal skru til dette igjen..meget meget nøye.. du ser jo på folk som deler RS felger...

GiljeN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke jeg skal begi meg ut på å dele felgene og skru sammen sjøl. de to felgene bak ser helt for jævli ut og er visst et kjent problem på denne felgen fra bbs

de skal se slik ut når jeg er ferdig med de: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /44281.jpg

hvertfall i teorien :) , men jeg gidde ikke stresse med å ta dekket av. men det skal lakkes på baksiden og ja

men noen tips om hvordan fjerne den klarlakken uten å pusse seg ihjel med sandpapir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke puss de!!

gå og kjøp DUXOLA malingsfjerner og smør på hele kanten og vent i 30 min og spyl vekk klarlakken med høytrykk. må repeteres noen ganger sikkert men mye mer effektivt enn å pusse og du slipper pussestriper i felgene.

får duxola på coop obs

det var litt forseint, men har 3 og en halv felg igjen. og tusen hjertelig takk for det tipset. lifesaver :)

det går vel an å våtslipe det som jeg allerede har pusset på med 1200 papir for å få det jevnt og fint igjen? har brukt 240 vanlig papir for å lettere få vekk eiren eller hva det no er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...